Performancing Metrics

بررسی سوزوکی سیاز | اتاق خبر
کد خبر: 332189
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1395 - 09:19
ژاپنیِ هندی تبار
همانگونه که در خبرها آمده بود، قرار است سه مدل سوزوکی در ایران تولید شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی یکی از این خودروها که سوزوکی سیاز باشد، بپردازیم.

اتاق خبر - سیاز را می‌توان خودروی تازه وارد سوزوکی نام داد که از آغاز تولید آن کمتر از دوسال می‌گذرد و در صورت تحقق تولید آن در سال جاری، این امر را باید به فال نیک گرفت چرا که خریداران ایرانی چندان به اینکه خودروهای جدید و روز برایشان تولید شود، عادت ندارند! احتمالا خودروسازان عزیز برای اطمینان از اینکه خودروهای خارجی برای هموطنان مشکلی ایجاد نکند، معمولا هفت هشت سالی صبر می‌کنند تا خودرو در بازارهای جهانی امتحانش را پس بدهد، بعد تازه دست به تولید آن در ایران می‌زنند!

بازگردیم به بحث سیاز، این خودرو را می‌توان در رده سدان‌های کوچک یا کلاس B قرار داد و در حال حاضر تنها در دو کشور دوست و پرجمعیت هند و چین تولید می‌شود و ظاهرا مدلی که به ایران خواهد آمد، از سری محصولات شرکت ماروتی هند است.

سیاز را همچنین می‌توان چیزی بین سوزوکی سوئیفت وخودروی نسبتا مشهور کیزاشی دانست.

طراحی و نمای خارجی

ciaz2

نمای خارجی این خودرو به عنوان یک خودروی سدان اقتصادی انصافا خوب است (البته صرف نظر از اینکه آیا قیمت آن در ایران هم اقتصادی خواهد بود یا نه)؛ طرح جلو پنجره با خطوط افقی که در زیر آن ورودی هوا قرار دارد، به چراغ‌های مه شکن ختم می‌شود. چراغ‌ها هم از طراحی اسپرتی بهره می‌برند و زیبایی خوبی به نمای جلوی خودرو بخشیده‌اند.

Ciaz3
در طراحی قسمت کناری از خطوط نرم و ملایم استفاده شده و با رینگ‌های ۱۶ اینچی ترکیب قابل قبولی را ارایه می‌دهد. اما درمورد نما و چراغ‌های عقب اگر آن را تکراری و معمولی ننامیم، حداقل چیز جدید وخیره کننده‌ای هم به چشم نمی‌خورد.

نمای داخلی و کابین

maruti-ciaz
پوشش‌های داخلی، ترکیبی از چرم و مواد مرغوب است. رنگ استفاده شده در کابین هم از نوع مشکی و خاکستری بوده که به همراه نواری نقره‌ای فام، جلوه‌ای ظریف و جذاب به آن داده است.

Ciaz-Interior-Space

و اما در مورود تحهیزات داخلی کابین خوشبختانه سوزوکی از این لحاظ به‌هیچ‌وجه شما را ناامید نمی‌سازد (امیدواریم نسخه تولیدی داخل نیز این‌گونه باشد). از سیستم تهویه مطبوع گرفته تا سیستم رادیو و کروز کنترل و هر چیزی که در این کابین وجود دارد، همه در دسترس راننده است.

Ciaz-Interior-Space-3

از نظر فضای داخلی، سیاز خودرویی ایده‌آل برای خانواده است چرا که هم فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب حتی نسبت به برخی از خودروهای لوکس بازار دارد و هم صندوق‌ آن می‌تواند تا ۴۹۵ لیتر بار و اثاثیه را در خود جای دهد.

ciaz-console

موتور و مشخصات فنی

این خودرو با دو موتور ۱.۴ لیتری و ۱.۶ لیتری تولید می‌شود که از همین الان میتوان حدس زد کدام مدل برای تولید در ایران انتخاب شده، که البته از لحاظ عملکرد، بیش از آنچه که از یک موتور ۱۳۷۳ سی‌سی انتظار می‌رود در اختیارتان می‌گذارد، پیشرانه ۱.۴ لیتری آن توان ۹۱ اسب‌بخار را در دور نسبتا بالای ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۳۰ نیوتن‌متر را در دور موتور ۴۰۰۰ دور دقیقه به راننده می‌دهد.

از ادعاهای جالب سوزوکی در مورد این ماشین مصرف سوخت پایین آن یعنی ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که ظاهرا مصرف کنندگان با اختلافی اندک این عدد را تایید کرده‌اند.

مشخصات فنی نمونه ۱.۴ لیتری

حجم موتور: ۱۳۷۳ سی‌سی
توان: ۹۱ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۳۰ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۴ ثانیه (مدل اتوماتیک)
حداکثر سرعت: ۱۶۴ کیلومتر بر ساعت (مدل اتوماتیک)
جعبه‌دنده: ۵ دنده دستی – ۴ دنده خودکار

سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی
ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
ترمز عقب: کاسه‌ای

ایمنی

۲ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم ترمز کمکی BA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای

سایر تجهیزات

یکی از جاهایی که اصالت هندی این خودرو به ما چشمک می‌زند، تجهیزاتش است. یعنی آنجا که شرکت سازنده از نگه دارنده عینک (جا عینکی) به عنوان یکی از این مشخصات نام می‌برد، سایر مشخصات قابل ارائه در این خودرو هم به شرح زیر است:
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم ورود بدون کلید
دکمه START/STOP
صفحه نمایشگر لمسی
سنسور پارک عقب
دوربین دید عقب
کانال‌های هوا برای سرنشینان پشتی
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB ،AUX و اتصالات بلوتوث
لامپ‌های مه شکن جلو
سوکت برقی ۱۲V

منبع: چرخان

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید