Performancing Metrics

۱۸ کاری که در سفر دوست داریم اما در خانه از آنها متنفریم | اتاق خبر
کد خبر: 332228
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1395 - 11:40
کودک‌ درون همه ما هنگام سفر زنده می‌شود، هر تجربه‌‌ای برایمان لذت‌بخش و به یاد ماندنی است و به انجام کارهایی روی می‌آوریم که در حالت عادی از انجام آنها بیزاریم.

به گزارش اتاق خبر، وسایل حمل و نقل عمومی؟ احساس می‌کنیم یک قطار جادویی بسیار جذاب سوار شده‌ایم. فروشگاه‌های مواد غذایی؟ شبیه به غار علاءالدین با سبزیجات ناآشنا و نام‌های تجاری خنده‌دار هستند.

اما هنگام برگشت به خانه، باید فیلتر امنیتی‌مان را در حالت آماده‌باش قرار دهیم. درباره یک فرد غریبه با رفتار دوستانه فکر می‌کنیم او حتما یک آدم خوش‌گذران، دیوانه یا سرخوش است. مراسم رژه کارناوال یک اختلال ترافیکی است و نوازندگان خیابانی نفرت‌انگیزند.

اما در تعطیلات به خودمان استراحت می‌دهیم و ذهن‌مان را بازتر می‌کنیم. یک سوفله را می‌چشیم، آب نارگیل را امتحان می‌کنیم و پس از این همه پرخوری که معده‌مان را دگرگون ‌کرده هنوز هم سعی می‌کنیم خوشحال باشیم. در ادامه ۱۸ موردی که در هنگام سفر دوست داریم اما در خانه از آن متنفریم، را با هم مرور می‌کنیم.

وسایل حمل و نقل عمومی

برای افراد محلی مانند یک ارابه جهنم است که مسیر بی‌انتهای خانه و محل کار را طی می‌کند. برای گردشگران یک قایق پرنده است که بالای یک کارخانه رویایی پرواز می‌کند.

موزه‌ها

اطلاع ما از تاریخ و فرهنگ‌مان به دلیل وجود موزه‌ها است، اما نه موزه‌های کشور خودمان. نقاشی‌های رنگ روغن و لباس‌های افراد در موزه‌های کشورهای دیگر از موزه‌های کشور خودمان جالب‌تر است.

مهمان‌نوازی محلی‌ها

در سفر اشتیاق و مهمان‌نوازی محلی‌ها به معنای اصالت آنها است. اما وقتی در خانه هستیم، جمله‌ی «می‌توانم به شما ملحق شوم؟» وحشتناک‌ترین جمله‌ای است که تاکنون شنیده‌ایم.

غذاهای ناسالم

استانداردهای بهداشت غذا برای زندگی روزانه هستند نه تعطیلات و سفر. مطمئن باشید علائم پرخوری و زیاده‌روی و بیماری‌های معده را به سختی متوجه می‌‌شوید، اما حداقل لازم نیست صبح روز بعد به سرکار بروید.

لباس شنا در خیابان

راه رفتن در خیابان با لباس‌های نامناسب فقط در نیمه شب و هنگامی که مضطرب هستید اتفاق می‌افتد، اما در تعطیلات؟ همه چیز خوب است.

گم شدن

وقتی که هیچ عجله‌ای برای رفتن از یک جا به جای دیگر ندارید، اتفاقی یک کافی‌شاپ یا یک مغازه دیدنی در مکانی دیگر می‌بینید. تا زمانی که بالاخره شب می‌رسد و ناگهان متوجه می‌شوید زیر یک پل ترسناک و نقطه‌ای دور از هتل‌تان هستید.

کارناوال

چیزی که یک توریست می‌بیند: عده‌ای افراد خوشحال که برای جشن دور هم جمع شده‌اند. چیزی که یک فرد محلی می‌بیند: یک اختلال ترافیک عظیم.

مکان‌هایی با «شخصیت»

در تعطیلات «شخصیت» از پاکیزگی و آرامش پیشی می‌گیرد. بنابراین چه اشکالی دارد سگ‌های ولگرد لندن آب دهان‌شان را روی ساندویچ گوشت شما بیندازند، یا بر اثر برخورد قطرات باران با لامپ‌های شانگ‌های قدیمی در Airbnb در معرض خطر برق‌گرفتگی قرار بگیریم؟

فروشگاه‌های مواد غذایی

اگر نیاز حیاتی به شیر و دیگر مواد غذایی نداشتیم،‌ هیچ وقت به این فروشگاه‌ها نمی‌رفتیم، ‌با این حال این فروشگاه‌ها در کشورهای دیگر مانند یک گنجه پر از وسایل شگفت‌انگیز از یک فرهنگ بیگانه هستند. همان شیر، ذرت و نان با یک بسته‌بندی و نام برند عجیب و غریب در مغازه‌ها وجود دارد.

خدمات بد مشتریان

 «معذرت می‌خواهم، یک پشه در ساندویچ من است»

«من چیزی نمی‌بینم»

«نه، واقعا ۱۲ ۱۳ تا پشه اینجاست، دقیقا اینجا روی پنیر»

«داری به من می‌گی دروغ‌گو؟ داری میگی زن من که این ساندویچ رو درست کرده یک زن کثیف؟»

اگر چنین مکالمه‌ای نداشته باشیم، زمانی که به خانه برگشتیم چه چیزی برای دیگران تعریف خواهیم کرد؟

نمایش‌های خیابانی

یک مجسمه زنده برای شما لبخندی به همراه می‌آورد، از آواز خواندن با نوازنده دوره‌گرد خجالت نکشید. ممکن است باعث تنفر هموطنان‌تان شوید – مثل David Hasselhoff در آلمان- اما در اینجا مخاطبانی هستند که شما را دوست خواهند داشت.

مانع ایجاد کردن

ما این کارها را در شهر خودمان انجام نمی‌دهیم: مارپیچ راه رفتن در پیاده‌رو، توقف بدون هشدار یا برخورد کوله‌پشتی‌تان به فرد دیگر‌، پس چرا فکر می‌کنید در شهر و کشوری دیگر این کارها قابل قبول است؟

آب و هوای سرد

با اینکه در زمستان یخبندان، برف، کولاک، هرج و مرج و لوله‌های یخ‌زده و سرمازدگی وجود دارد، اما می‌توان در زمستان عکس‌های فوق‌العاده‌ای گرفت. فقط به یاد داشته باشید در هنگام عکس گرفتن با صفحه لمسی گوشی‌تان دستکش‌های مناسب تاچ بپوشید!

فیلم‌های بد

بلیط سینما ارزان نیست، به همین خاطر باید فیلم را به دقت انتخاب کرد. اما نشستن روی صندلی هواپیما با یک سیستم جذاب و تماشای یک فیلم کمدی بسیار بسیار بد، وسوسه‌کننده به نظر می‌رسد. اما مراقب نفر کناری‌تان باشید، او راجع به شما قضاوت خواهد کرد.

هیجان ارزان‌قیمت

راستش را بخواهید بقیه سال درباره فلسفه وجودی است، اما این رمان پروست (Proust) برای حمل خیلی سنگین است. این اثر هنری در فرودگاه، مربوط به یک ریاضیدان جذاب است که فقط جنایاتی را که باید حل می‌کند.

پوشیدن کلاه‌های احمقانه

اگر احساس سوءاستفاده فرهنگی یا رد شدن از یک آزمون مد را دارید، تعطیلات برای امتحان لباس‌های جدید عالی است. صدای تمسخر افراد را تصور کنید وقتی که با لباس محلی پانامایی بخواهید از کافه محل زندگی‌تان فرار کنید.

سطح بهداشت قرون وسطایی

اجدادمان برای چه فاضلاب و آب گرم و لوله‌کشی را به ما داده‌اند؟ پس می‌توانیم به راحتی به یک فستیوال گل و لجن برویم و اوقات خوشی داشته باشیم.

 نوشیدنی‌های عجیب و غریب

ترکیب کوکاکولا و استن را در نظر بگیرید. احتمالا هنوز هم فرصت زندگی خواهید داشت چرا که الان در تعطیلات به سر می‌برید.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید