Performancing Metrics

جشنواره پلاک طلایی گامی در راستای زیباسازی شهر تهران | اتاق خبر
کد خبر: 332499
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 00:52
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: جشنواره پلاک طلایی گامی در راستای زیباسازی شهر تهران است.

اتاق خبر: مجتبی عبدالهی در جشنواره پلاک طلایی که با حضور دکتر مرتضی طلایی نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی، مدیران ارشد این سازمان و دبیران و اعضای شورایاری محلات شهر تهران شامگاه دیروز در تالار اندیشه  برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: جشنواره پلاک طلایی با مدیریت سازمان زیباسازی و مشارکت و همکاری ستاد هماهنگی شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران برگزار می شود.

عبدالهی در ادامه با بیان این که هدف از برگزاری این طرح جلب مشارکت شهروندان است تا آنان را نسبت به زیبایی و پاکیزگی نمای محیط زندگی خود تشویق و ترغیب نماید، خاطرنشان کرد:جشنواره پلاک طلایی گامی در راستای زیباسازی شهر و حرکت به سمت پاکیزگی شهر تهران ، حذف زوائد بصری و تشویق مردم برای زیبا نگه داشتن منازلشان، پیرایش نماهای عمومی ساختمان ها، شامل بالکن، درها و پنجره ها و دیوارها و حذف زوائد و آلودگی های بصری، پاکیزگی و روشنایی نماها،فضای سبز پیرامون نماها و... است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع شورایاران و مدیران محلات، گفت:از دبیران و اعضای شورایاری ها که با خلوص نیت، صفای دل و بی ریا به صورت شبانه روزی و بدون چشمداشتی برای مجموعه شهری و شهروندان خدمت می کنند، تقدیر و تشکر می کنم.

عبدالهی با بیان این که نما و نماد هر شهری باید متناسب با هویت دینی، ملی، تاریخی و فرهنگی آن شهر باشد،تصریح کرد:هویت نمادهای شهری است که هویت یک شهر و کشور را می سازد.

وی با تاکید بر این که موضوع زیباسازی شهرها، نمای ساختمان ها، نورپردازی ها، حذف زوائد بصری از موضوعات بسیار مهم شهرها است و شور و نشاط و زیبایی و جلوه خاصی  به شهر می بخشد خاطرنشان کرد:چند سالی است که در همین رابطه سازمان زیباسازی اقدامات بسیاری را با کمک شورایاران و راهنمایی های اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران با برگزاری جشنواره های مختلف همچون مجسمه سازی، نورپردازی، حجم سازی و جشنواره های سالانه با حضور شرکت کنندگان خارجی انجام داده است.

عبدالهی با اشاره به اقدامات سازمان زیباسازی در زیباسازی شهر و حذف زوائد بصری گفت:در همین راستا اقدامات خوبی در زمینه حذف زوائد بصری در میدان انقلاب تا تقاطع خیابان ولیعصر(عج)، بازار تهران، خیابان ناصرخسرو، خیابان سعدی و... صورت گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد:در حوزه معاونت خدمات شهری که بخش عمده فعالیت های شهرداری تهران را شامل می شود، خصوصا در حوزه نگهداشت؛ آماده همکاری با تمام اعضای شورایاری هستیم تا با مشارکت و همکاری یکدیگر گام های اساسی را در راستای نگهداشت و زیباسازی شهر تهران برداریم.

همچنین دکتر طلایی نیز در این مراسم فعالیت های زیباسازی در سطح محلات را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: به زودی طرح تابلوهای یک نواخت محلات که از سوی این سازمان طراحی شده است، رونمایی و در تمام محلات نصب خواهد شد.

در ادامه این مراسم علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی با بیان اینکه ظرفیت سازمان برای پرداختن به موضوعی مانند حذف زوائد بصری آن هم به صورت خانه به خانه بسیار سخت است، گفت: با برگزاری جشنواره پلاک طلایی سعی کردیم تا یک خانه به عنوان الگو و نماد برای سایر خانه های محله باشد که در نمای آن استانداردهای لازم در حوزه زیباسازی رعایت شده باشد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید