Performancing Metrics

انتقاد از ادامه‌دار بودن طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» | اتاق خبر
کد خبر: 332661
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 14:40
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: اجرای دوباره طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» همانند سال گذشته نیاز به بازنگری دارد.

اتاق خبر: مجتبی شاکری در جلسه علنی روز سه‌شنبه با اشاره به طرح سازمان زیباسازی که در سال گذشته با عنوان «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» اجرایی شد، گفت: این کار، کار متفاوتی بود که علاوه بر کاستی‌ها، خوبی‌هایی نیز داشت اما تکرار آن همانند سال گذشته قابل تأمل است.

وی ادامه داد: تمامی نگارخانه‌ها در دنیا در جایی محدود و ساکن انجام می‌شود که دلایل روانشناسی و عقلانی خود را دارد. اینکه یک نگارخانه در حاشیه اتوبان‌های پرتردد و خیابان‌های پرترافیک شهر برگزار شود و در سازه‌های شهری، آثار هنری بزرگان ایرانی و خارجی را نمایش دهند، بیشتر بی‌توجهی به آثار هنری است.

شاکری تصریح کرد: این آثار هنری می‌تواند در راسته‌های فرهنگی و بوستان‌های شهری نصب شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران همچنین با اشاره به موضوع ساماندهی محله هرندی که بیش از یک سال است از سوی شهرداری دنبال می‌شود، گفت: شهرداری مسئول همه ابعاد آسیب‌های اجتماعی در شهر نیست و بسیاری از این مأموریت‌ها در اختیار شهرداری تهران نیست. نمی‌توان بدون توجه به مسائل اقتصادی مانند بیکاری، نبود مسکن و ترک تحصیل، به مسائل اجتماعی پرداخت و معضلات اجتماعی را حل کرد. همه مسائل اجتماعی ریشه در مدیریت اقتصادی دارد که این مسائل در اختیار شهرداری نیست.

وی برای چندمین بار درخواست کرد مجسمه عصبانی که در میدان توحید نصب شده است و بسیار مشمئزکننده است، از این میدان برداشته شود.

 در جلسه روز سه‌شنبه شورا معصومه آباد که به دلیل بیماری، یک ماهی در جلسات شورای شهر حاضر نبود، به شورا بازگشت.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید