Performancing Metrics

اردوغان امروز هزینه حمایت خود از داعش را می‌پردازد | اتاق خبر
کد خبر: 332735
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 19:07
اسرائیل الیوم:
روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» با اشاره به انفجارهای اخیر در ترکیه تاکید کرد که رئیس جمهوری ترکیه امروز هزینه حمایت خود از گروه داعش را می‌پردازد

اتاق خبر - روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» در مقاله‌ای به قلم «رونین اسحق» نویسنده و تحلیلگر صهیونیست نوشت: ترکیه به علت بی‌ثباتی در منطقه به هدف تروریسم تبدیل شده است. این مطلب را اردوغان بعد از عملیات انتحاری ماه گذشته در نزدیکی مؤسسات دولتی در آنکارا بیان داشت که در آن 37 نفر کشته شدند.

این پنجمین و آخرین عملیات از زمان اجرای عملیات انتحاری در ترکیه نبود. هشدار اسرائیل درخصوص سفر نکردن (صهیونیست‌ها) به ترکیه علاوه بر هشدارهای دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی تاکید می‌کند که تا چه حدی ترکیه به عرصه فعالیت عناصر داعش تبدیل شده است.
این روزنامه افزود: اردوغان به تهدیدهای داعش اهمیتی نمی‌داد و آن را جدی نمی‌گرفت و غرب نیز ارزیابی می‌کرد که سیاست‌های هجومی و نظام باثبات ترکیه از نظر سیاسی اردوغان را قادر خواهد کرد که با تروریسم به سادگی مبارزه کند. برخلاف کشورهای غربی که در آن بین جنگ علیه تروریسم و حفاظت از حقوق بشر توازن وجود دارد، در ترکیه این توازن برقرار نیست زیرا اردوغان دست نیروهای امنیتی ترکیه را باز گذاشت و به آنها اجازه بازداشت‌های گسترده و وضع مقررات منع آمد شد و محاصره کامل یک شهر و بستن مطبوعات را به بهانه مبارزه با تروریسم داد.
روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» در ادامه نوشت: ترکیه در طول سال‌ها این تهدید را جدی نگرفت و در قبال آن اهمال به‌خرج داد، زیرا نه تنها فکر نمی‌کرد که داعش ترکیه را تهدید کند بلکه معتقد بود که داعش یک شریک راهبردی در جنگ علیه کردها در سوریه است. لذا ترکیه اکنون هزینه سهل‌انگاری سال‌های اخیر خود را به شیوه‌های مختلف می‌پردازد.

اولا، ترکیه به فعالان داعش اجازه عبور آزادانه  را از خاک خود به سوریه - بدون هرگونه نظارتی- داد. برخی از این فعالان در ترکیه باقی مانده و هسته‌های تروریستی تشکیل دادند. مراجع اطلاعاتی غربی معتقدند که فعالان داعش حضور خود در استانبول را تقویت کردند و از تایید گسترده‌ای برخوردار هستند. دوم، از بین آوارگانی که به ترکیه وارد شدند و کسانی که درپی توافق با اتحادیه اروپا به این کشور باز می‌گردندند، عناصر تروریست وجود دارد. سران داعش پیشتر بارها اعلام کردند که فعالان خود را به همراه آوارگان برای اجرای عملیات انتحاری به اروپا فرستاده‌اند اما اکنون بعد از اینکه اروپا مرزهای خود را به روی آنها بسته است، به ترکیه باز می‌گردند و در آنجا باقی می‌ماندند.

تسنیم

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید