Performancing Metrics

جزییات برنامه های معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در سال اقتصاد مقاومتی | اتاق خبر
کد خبر: 332758
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 20:35
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: برنامه ریزی منظمی برای مشارکت با بخش خصوصی و دانشگاه درجهت توسعه محصولات راهبردی تنظیم شده است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ دکتر داویی،معاون و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش ICT و تحقق اقتصاد مقاومتی با اهمیت این نوع از اقتصاد در حوزه ارتباطات عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی موتور محرکی برای پژوهش و فناوری ملی، تعاملات فناورانه با جهان و رشد پایدار اشتغال تخصصی در کشور است.

وی همچنین افزود: افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری اقتصاد کشور یکی از اهداف مرتبط در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

دکتر دوایی با اشاره به تصویب تسهیلات جهت ساز در وزارت ارتباطات خاطر نشان کرد: تسهیلات ارائه شده در دو سال گذشته در بخش فناورانه به 160 شرکت معادل 78 میلیارد تومان، در بخش ایجاد آزمایشگاههای تایید نمونه 5 میلیارد تومان و در بخش سرمایه در گردش برای 36 شرکت 21 میلیارد تومان بود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات همچنین بیان کرد: رفع موانع و تمرکز زدایی از فرایندهای وجوه اداره شده از اقدامات وزارت بود که در این بخش می توان به مذاکره با پست بانک برای تسهیل امور وام و ایجاد کارگروه های استانی اشاره کرد.

وی همچنین حمایت تخصصی از شرکت های نوپا را با اهمیت خواند و گفت: یکی از اقدامات مهم در جهت حمایت از شرکت های نوپا به صورت تخصصی، تخصیص پهنای باند بالا و ارزان از طریق مراکز داده استانی است.

دکتر دوایی از مشارکت پژوهشگاههای ICT و فایی کشور با بخش خصوصی و دانشگاهها برای توسعه محصولات راهبردی خبر داد و افزود: این مشارکت ها در بخش های مختلفی از جمله توسعه جویشگر بومی، اینترنت بالنی شناخت قابلیتها و توسعه فناوری در زمینه اینترنت اشیا می باشد.


94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید