Performancing Metrics

تغییرات جوی عامل جا‌به‌جایی محور چرخش زمین | اتاق خبر
کد خبر: 332786
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 22:23
کارشناسان مطالعات جوی می‌گویند: تغییرات اقلیمی علاوه بر آنکه تهدیدی برای انسان است بر چگونگی متمایل شدن محور چرخش زمین هم تاثیر می‌گذارد.

اتاق خبر:محققان پیش از این نیز می‌دانستند که محور چرخش زمین منحرف شده و همین امر به ذوب شدن کلاهک یخی در گرینلند و قطب جنوب نسبت داده می‌شود.

در این بررسی آمده است حدود 275 تریلیون پوند یخ در غرب قطب جنوب از بین رفته در حالی که هر سال در شرق قطب جنوب 165 تریلیون پوند یخ اضافه می‌شود و این شرایط موجب می‌شود کره زمین به سمت کانادا لَنگ بزند.

اما بررسی جدید نشان می‌دهد که تغییر در ذخایر آبی در خشکی نقش حیاتی در تغییر جهت چرخش زمین ایفا می‌کند.

به گفته کارشناسان آمریکایی، با این حال مطالعه فوق اطلاعات عینی ارائه می کند که نشان دهد تغییرات اخیرِ آب و هوایی که موجب جابه‌جایی محور زمین شده از فعالیت‌های انسانی ناشی شده است.

جیانلی چن، از محققان دانشگاه تگزاس گفت: همچنین در صورتی که تغییرات اقلیمی محور چرخش زمین را بچرخاند جای نگرانی وجود ندارد. هرچند فعالیت‌های انسانی عامل اصلی تغییر ناگهانی در قطب بوده است.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، همچنین محققان معتقدند مطالعه روی علت تغییر محور چرخش زمین در روشن کردن تاثیرات عمیق و واقعی فعالیت‌های انسان بر سیاره زمین کمک کننده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید