Performancing Metrics

قالیباف: نمی‌توانیم برای رفع آسیب‌های اجتماعی مهلت تعیین کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 333049
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1395 - 15:39
شهردار تهران گفت: نمی‌توانیم برای رفع آسیب‌های اجتماعی مهلت تعیین کنیم.

اتاق خبر:محمدباقر قالیباف پس از بازدید از مجموعه «صبح دانش» در جمع خبرنگاران گفت: اینکه شهرداری وعده بدهد که در زمان مشخصی آسیب‌هایی نظیر کارتن‌خوابی رفع شود، درست نیست؛ موضوعات انسانی، پروژه عمرانی نیست که ما برای بهسازی آن زمان بدهیم.

وی افزود: مسائل محله هرندی به طول تاریخ دروازه غار است. این مسائل از ابتدا با شدت در مقاطعی از زمان و با شدت کمتر در برخی مواقع دیگر همیشه تداوم داشته است و این ناشیانه است که یک موضوع انسانی را که در حقیقت در خیلی جوامع دیگر هم به ویژه شهرهای بزرگ دنیا وجود دارد، زمان برای اتمام آن اعلام شد.

شهردار تهران با بیان اینکه ما برای پروژه‌های عمرانی، تایمر می‌گذاریم تاکید کرد: ما نمی‌توانیم برای مسائل انسانی چنین کاری انجام دهیم. ما گفتیم حتماً این اقدام را شروع خواهیم کرد اما هیچ مأموریت و وظیفه‌ای نداریم اما حتماً رسالت اخلاقی ما نسبت به شهروندانمان این تکلیف را روی دوش ما گذاشته است.

در سطح شهر حداقل ۱۵ هزار معتاد متجاهر داریم

قالیباف اضافه کرد: ما ادعا نداریم که محله‌هایی مانند شوش، سیروس، هرندی یا دره فرحزاد معتاد ندارد. ما پیش از این هم اعلام کردیم که در سطح شهر حداقل ۱۵ هزار معتاد متجاهر داریم. یک سوم از این جمعیت جمع شده‌اند و دو سوم آن باقی مانده‌اند؛ حتماً چنین نگاهی در ذهنمان نبوده است.

وی تاکید کرد: امکان ندارد هفته‌ای بگذرد و من در محلات تهران به ویژه محلات پرآسیب راه نروم، اما انصاف دهید که آسیب‌ها کاهش یافته است.

شهردار تهران گفت: اینکه ما به پارک زندگی به صورت متمرکز پرداخته ایم؛ موضوع جدی نیست زیرا یکی از مباحث ما، بحث کارکرد خود پارک است.

قالیباف با اشاره به اینکه برخی از واژه «جمع‌آوری معتادان» سخن می‌گویند، گفت: خود من همواره تاکید کرده‌ام که وظیفه انسانی ما، جذب معتادان است نه جمع کردن آنها.

۱۱ دستگاه، متولی مستقیم معتادان و بهسازی آنها هستند

وی در ادامه این نشست با بیان اینکه ۱۱ دستگاه، متولی مستقیم معتادان و بهسازی آنها هستند، گفت: ۱۱ دستگاه وظیفه قانونی دارند که به این موضوع بپردازند اما شهرداری جزو این ۱۱ دستگاه نیست اما ما ورود کردیم و از این کار خسته‌ نشده‌ایم.

شهردار تهران با اشاره به فعالیت مراکز بهاران گفت: هر کدام از این مراکز که فعال می‌شوند، ایجاد نشاط می‌کنند؛ کار ما تمام‌شدنی نیست و امیدواریم در مجموعه بهاران بعد از ۶ تا ۹ ماه معتادان پاک شده، توانمند شوند.

قالیباف با اشاره به اینکه در جهان به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد معتادان بعد از ترک، پاک می‌مانندُ گفت: تلاش ما این است که این عدد را به بالای ۵۰ برسانیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید