Performancing Metrics

«روسف» یک قدم به استیضاح نزدیکتر شد | اتاق خبر
کد خبر: 333110
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1395 - 19:22
با از دست دادن یک شریک ائتلافی؛
یکی از شرکای دولت ائتلافی برزیل از موافقت خود با طرح استیضاح رئیس جمهوری این کشور خبر داد.

دیلما روسف

اتاق خبر - به نقل از بی بی سی، «دیلما روسف» رئیس جمهوری برزیل که این روزها با خطر استیضاح و احتمال کناره گیری از قدرت روبروست، با شنیدن خبر از دست دادن یکی از شرکای ائتلافی خود متحمل ضربه شدیدی شد.

حزب پیشرو (PP) که از شرکای اصلی حزب «کارگر» در تشکیل دولت ائتلافی برزیل است از موافقت اکثر ۴۷ عضو خود با طرح استیضاح روسف خبر داد.

این در حالیست که حزب «حرکت دموکراتیک» برزیل هم که بزرگترین شریک ائتلافی حزب کارگر است، ماه میلادی گذشته (مارس) از تصمیم خود برای خروج از ائتلاف و زیر سوال بردن روسف خبر داد.

اقدامات اخیر شرکای ائتلافی دولت روسف در حالی انجام می گیرد که مجلس نمایندگان برزیل خود را برای روز یکشنبه آماده رای گیری در باره طرح استیضاح وی می کند.

در صورت موافقت مجلس نمایندگان، این طرح برای رسیدگی به مجلس سنا می رود و در صورت تایید جرم، روسف تا زمان اعلام رای نهایی برای یک دوره ۶ ماهه از قدرت کناره گیری خواهد کرد.

 اتهام اصلی روسف دستکاری بودجه برزیل برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ است. البته وی اتهامات دیگری را دارد که مربوط به زمان تصدی او بر «پتروبراس» شرکت نفت دولتی برزیل است.

حزب پیشرو با تصاحب ۴۷ کرسی از مجموع ۵۱۳ کرسی، چهارمین حزب بزرگ مجلس نمایندگان برزیل است اما هنوز معلوم نیست که خروج آن از دولت ائتلافی چه تاثیری بر نتیجه طرح استیضاح روسف خواهد داشت.

برای آنکه این طرح از سد مجلس نمایندگان بگذرد، حمایت ۳۴۲ نماینده مورد نیاز است. تا این جای کار ۳۰۰ نماینده موافق استیضاح، ۱۲۵ نفر مخالف و ۸۸ نفر نیز مردد هستند.

با این حساب، تا فرارسیدن روز یکشنبه، روسف که زمانی «بانوی آهنین» برزیل لقب یافته بود، مجبور به تحمل دلهره ناشی از احتمال از دست دادن آنهایی خواهد بود که از سوی وی به خیانت و تلاش برای کودتا علیه دولت متهم شده اند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید