Performancing Metrics

آمادگی ايتاليا برای همكاری با راه آهن ايران | اتاق خبر
کد خبر: 333355
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1395 - 11:11
رئيس راه آهن ايتاليا در ديدار با مديرعامل راه آهن، همكاری و مشاركت خود را با راه آهن ايران در راستای برگزاری دوره های آموزشی و قطارهای سريع السير اعلام كرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، ماتزون چینی رئیس راه آهن ایتالیا به همراه هیاتی با مدیر عامل شركت راه آهن كشورمان دیدار و گفتگو كرد. طی این دیدار پور سید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شركت راه آهن ضمن معرفی راه آهن و پروژه های ریلی، اهمیت هر كدام از آنها را بازگو كرد.

در این جلسه از پروژه های مهمی چون خطوط سریع السیر محور قم – اراك و تهران – همدان یاد شد كه به عنوان پروژه های مهم در كشور، می توانند استفاده از خطوط سریع السیر را توسعه دهند.

مدیر عامل شركت راه آهن با بیان اینكه ترانزیت و توسعه آن در كشور از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است، همكاری خود را با راه آهن ایتالیا در همه بخش های ریلی اعلام كرد و در مقابل، هیات راه آهن ایتالیا اعلام آمادگی كردند كه در همه زمینه ها به خصوص برگزاری دوره های آموزشی فنی با راه آهن ایران همكاری می كنند.

همچنین رئیس راه آهن ایتالیا اعلام داشت كه در زمینه پرداخت وام های آسان با بهره پایین و همچنین قطارهای سریع السیر با ایران همكاری خواهد كرد. گفتنی است؛ قبل از این دیدار نخست وزیر ایتالیا و رییس جمهور ایران در كاخ ریاست جمهوری تفاهماتی را در بخش های مختلف به خصوص ریلی به امضا رسانده بودند.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید