Performancing Metrics

حل بحران سوریه از طریق سیاسی | اتاق خبر
کد خبر: 333522
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1395 - 05:18
رئیس جمهور روسیه طی سخنانی اعلام کرد که مسکو در صدد حل بحران سوریه از طریق سیاسی است و علاوه بر نگارش قانون اساسی جدید سوریه باید انتخابات این کشور نیز زودهنگام برگزار شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از شبکه روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طی سخنانی در خصوص سوریه اظهار داشت: ارتش سوریه توانست اراضی کشورش را آزاد کند.

بر اساس این گزارش پوتین در ادامه سخنان خود در همین زمینه تصریح کرد: مسکو در صدد حل بحران سوریه از طریق سیاسی است نه از طریق عملیات نظامی.

وی همچنین گفت: امیدواریم که پایان درگیری ها در سوریه فقط به آتش بس محدود نشود بلکه منجر به عملیات سیاسی برای حل بحران گردد و علاوه بر نگارش قانون اساسی جدید در سوریه، انتخابات زودهنگام نیز برگزار گردد و سوریه از این طریق از بحران خارج شود.

رئیس جمهور روسیه در ادامه عنوان کرد: خروج بخش بزرگی از نیروهای ما از سوریه بر وضعیت میدانی در این کشور تاثیری نخواهد داشت و موجب کاهش قدرت ارتش سویه نمی گردد. ارتش سوریه و نیروهای ما که در این کشور مانده اند، پیروزی به نفع نیروهای دولتی را تضمین می کنند.

وی افزود: معارضان سوری تلاش می کنند تا مواضعی را که در حلب از دست داده اند، بازپس گیرند اما ما به قدر وسعمان برای جلوگیری از وخامت اوضاع اقدام می کنیم. ارتش سوریه قادر شده است که عملیات های هجومی کارسازی را انجام دهد.

ولادیمیر پوتین در رابطه با مصر نیز گفت: مصر همچنان مقصدی مهم برای گردشگران است و باید با مقامات این کشور به یک برون رفت مشترک دست یابیم. مقامات مصری با تروریسم مبارزه می کنند اما این تلاش ها تاکنون همراه با موفقیتی نبوده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین در رابطه با ترکیه نیز گفت: یک جنگ واقعی در جنوب شرقی ترکیه در جریان است. رهبران کنونی ترکیه با تروریست ها همکاری می کنند. وی افزود: از توانایی مقامات ترکیه برای تأمین امنیت گردشگران مطمئن نیستیم و شمار حملات تروریستی در این کشور رو به افزایش است.

وی همچنین گفت روسیه دوست ملت ترکیه است فقط با برخی سیاستمداران این کشور مشگل دارد.

پوتین از میزان همکاری با آمریکا در مسائل مبارزه با تروریسم و پرونده هسته ای ایران نیز تمجید کرد.

94105

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید