Performancing Metrics

رقابت پذیری صنعت خودرو با افزایش کیفیت محصولات | اتاق خبر
کد خبر: 333878
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395 - 14:05
یک کارشناس صنعت خودرودر گفت و گو با اتاق خبر تاکید کرد
با توجه به قدرت خرید پایین مردم در ایران، خودروسازان داخلی باید در زمینه آسان تر شدن شرایط خرید خودرو داخلی و بالاتر بردن کیفیت محصولات تولیدی خود کار کنند.

یک کارشناس صنعت خودرو در مورد افزایش قیمت خودرو های وارداتی و تاثیر آن در بازار خودروی کشور این اقدام را باعث رقابت پذیری در میان خودروسازان داخلی  دانست.

بهرام شهریاری کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با اتاق خبر به تسهیلاتی که خودروسازان خارجی در اختیار مشتریان ایرانی خود قرار می دهند اشاره کرد و این کار را باعث جلب مشتریان ایرانی دانست. وی در این مورد افزود: خودروسازان داخلی برای از دست ندادن بازار مجبور هستند که تسهیلات و امکانات بهتری را برای محصولات تولیدی خود در نظر بگیرند و درنهایت شرایط خرید را برای مشتریان خود راحت تر کنند.

شهریاری با اشاره به قدرت پایین خرید مردم در کشور گفت: با توجه به قدرت خرید پایین مردم در ایران، خودروسازان داخلی باید در زمینه آسان تر شدن شرایط خرید خودرو داخلی و بالاتر بردن کیفیت محصولات تولیدی خود کار کنند. در غیر این صورت خودروسازان خارجی با توجه به شرایط خرید بهتری که دارند می توانند بازار خودروی ایران را به راحتی تصاحب کنند.

این کارشناس صنعت خودرو در مورد رایزنی خودرو سازان داخلی برای افزایش هزینه واردات خودرو به کشور، گفت: این اقدام از سوی خودروسازان ایرانی طبیعی است، زیرا در هر کشوری تولید کنندگان تلاش می کنند که بازار داخلی کشور را از دست ندهند.

شهریاری با ذکر مثالی در مورد تفاوت نرخ سود بانکی در ایران و چین ادامه داد: با توجه به این شرایط نمی توان به بهانه افزایش رقابت در کشور، تمامی ابزار را در اختیار رقبای خارجی قرار داد. در این میان و با توجه به شرایط خودروسازان داخلی باید با افزایش کیفیت محصولات و ایجاد تنوع در تولیدات خود مشتریان بیشتری را جذب کنند.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به عملکرد صنعت خودروسازی ایران در سالیان قبل اعلام کرد:  در گذشته به دلیل اینکه واردات خودرو به کشور بسیار محدود بود مسئله ای به نام رقابت در میان خودروسازان وجود نداشت.

شهریاری در مورد تعرفه وضع شده بر واردات خودرو  گفت: در صورتی محیط کسب و کار را بررسی کنیم خواهیم دید که شرایط تولید در کشور ما و کشورهای دیگر با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارد و به همین دلیل می توان وضع تعرفه را به عنوان روشی برای کمک به تولید کنندگان به کار برد.

این کارشناس صنعت خودرو در مورد سود وارد کنندگان به دلیل تعرفه های وضع شده گفت: علت این امر وجود آشفتگی در بازار خودرو در کشور است. در این شرایط به دلیل نبود قانون در این زمینه شاهد افزایش تعداد نمایشگاه های خودرو و  وارد کنندگان خودرو هستیم.

شهریاری راهکار رفع این مشکل را ایجاد رقابت دانست و ادامه داد: باید شرایطی را ایجاد کرد که محصولات تولید شده کیفیت و تنوع بالایی داشته باشند.  

94105 ت

نظرات
مهدی
| |
2016-04-17 13:58:37
این آقا کا کارنشناس است و دنبال رانت خواری است
ADS
ADS
پربازدید