Performancing Metrics

تظاهرات آفریقایی‌ها علیه جاکوب زوما | اتاق خبر
کد خبر: 334071
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 00:20
هزاران تن از مردم آفریقای جنوبی در تظاهرات در پایتخت این کشور استعفای رئیس‌جمهوری کشورشان را خواستار شدند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هزاران تن از مردم آفریقای جنوبی روز جمعه به سوی مقر دادگاه قانون اساسی این کشور در شهر ژوهانسبورگ تظاهرات کردند تا استعفای جاکوب زوما، رئیس‌جمهوری کشورشان را که درگیر یک مناقشه فساد شده خواستار شوند.

این راهپیمایی از سوی یک گروه اپوزیسیون به نام ائتلاف دموکراتیک (DA) سازماندهی شده بود. آنها این راهپیمایی را بعد از آن برگزار کردند که دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی در تاریخ 31 مارس حکم داد، جاکوب زوما، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی قانون اساسی را نقض کرده و پولی را که بابت بهینه‌سازی منزل شخصی‌اش صرف کرده، پس نداده است. دادگاه با صدور حکمی زوما را موظف کرده پول برداشته شده از منابع دولتی را هر چه زودتر به خزانه بازگرداند. دادگاه تاکید کرده تاخیر زوما برای باز پرداخت این پول، نقض قانون اساسی است.

این رسوایی مالی، نخستین بار توسط مخالفان دولت زوما کشف شد. در پی آن، مخالفان خواستار استعفای زوما شدند. ستاد مبارزه با فساد آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بود حدود ۲۳ میلیون دلار از خزانه عمومی برای تعمیرات و ساخت ملک خصوصی زوما هزینه شده است که باید بازگردانده شود. جاکوب زوما از سال ۲۰۰۹ در قدرت است و دولت او بارها به فساد و ارتشاء متهم شده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید