Performancing Metrics

پاپ فرانسیس: دیدارم با سندرز سیاسی نبود | اتاق خبر
کد خبر: 334201
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 16:01
رهبر کاتولیک‌های جهان تاکید کرد، دیدارش با برنی سندرز، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سیاسی نبوده و هر کس غیر از این فکر کند باید خودش را به یک روانپزشک نشان دهد.

1454396275103_311.jpg

اتاق خبر - به نقل از خبرگزاری رویترز، برنی سندرز و پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان صبح شنبه دیدار مختصری با یکدیگر در مهمانخانه‌ی در واتیکان داشتند و سندرز پس از سخنرانی در یکی از کنفرانس‌های واتیکان حول محور عدالت اجتماعی به همراه همسرش شب را در این خانه سپری کردند.

پاپ فرانسیس در سفر بازگشت از جزیره "لسبوس" یونان به خبرنگاران گفت: وقتی پایین آمدم با برنی سندرز سلام و احوالپرسی کردم و با او دست دادم نه بیشتر. به این می‌گویند رفتار و ادب مناسب و این هیچ ربطی به سیاست ندارد. اگر شخصی فکر می‌کند که سلام و احوالپرسی با فرد دیگری مساله سیاسی است، به او توصیه می‌کنم که هر چه سریع‌تر خودش را به یک روانپزشک نشان دهد.

برنی سندرز پس از دیدارش با پاپ فرانسیس در مصاحبه‌ای با شبکه خبری "ای بی سی نیوز" رهبر کاتولیک‌های جهان را "مردی دوست داشتنی" توصیف کرد و گفت: من تنها تحسین خود از اقدامات فوق العاده پاپ فرانسیس را به ایشان ابلاغ کردم و برخی از مهمترین موضوعاتی را که سیاره ما و میلیاردها ساکن کره زمین با آن مواجه هستند و لزوم تزریق اخلاقیات به اقتصاد جهان را با ایشان در میان گذاشتم.

این دیدار چند روز قبل از انتخابات مقدماتی روز سه شنبه حزب دموکراتیک در نیویورک صورت گرفت؛ جایی که براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته برنی سندرز دوشادوش هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق و یکی دیگر از نامزدهای دموکرات‌ها در این انتخابات پیش می‌آید.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید