Performancing Metrics

دستور ویژه برای وضعیت نامناسب جانباز مدافع حرم | اتاق خبر
کد خبر: 334258
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 18:32
خبر این بود؛ به دلیل وضعیت ناگوار یکی از جانبازان قطع نخاع مدافع حرم، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به عیادت این جانباز سرافراز شتافت و دستور مداوای وی را صادر کرد.

اتاق خبر:وارد اتاق جانباز سیدعالم اختری مدافع حرم در بیمارستان رضوی می‌شویم. از او برای مصاحبه اجازه می‌گیریم. با خوشرویی می‌گوید: «قدس» که از خودمان است...

ساده و صمیمی به زلالی رزمندگان دفاع مقدس و جانبازان صبور روزهای نبرد با دشمن بعثی، به همه پرسش‌هایم پاسخ می‌دهد و می‌گوید: فقط بنویسید که مردم، جبهه‌های نبرد با تکفیری‌های داعش در سوریه را تنها نگذارند.

سید عالم اختری یک رزمنده مدافع حرم است که برای دومین بار به سوریه اعزام شده است. او درباره دلیل شخصی اش برای اعزام مجدد و اصرارش برای رفتن به سوریه و پیوستن به مدافعان حرم می‌گوید: سیده زینب(س) مرا طلب کرد وگرنه هرگز لیاقت عنوان «مدافع حرم» را نداشتم. برای این نعمت خدا را شکر می‌کنم.

وی به اتاق خصوصی و امکاناتی که در اطراف تخت برای مداوایش اختصاص یافته، اشاره می‌کند و می‌گوید: حجت الاسلام رئیسی به دیدن من آمدند و با مشاهده مشکلات درمانی، فوراً دستور انتقال مرا به این مرکز درمانی مجهز دادند که باید از ایشان به عنوان بهترین خادم آقا امام رضا(ع) تشکر کنم. اختری می‌افزاید: این سید بزرگوار، نشان داد که واقعاً خادم زائران است.

از اختری درباره دلیلش برای پیوستن به صف مبارزه با تکفیری‌ها و حضورش در جبهه‌های سوریه می‌پرسم. می‌گوید: مگر می‌شود، قبر بی‌بی زینب(س) و بی‌بی رقیه (س) را تنها گذاشت؟ من و همه جوانان شیعه تا خون در بدن داریم، فدایی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) هستیم و از خدا می‌خواهم، این توفیق را هرگز از من نگیرد.

این عضو گردان فاطمیون درباره زمان و مکان مجروحیتش می‌گوید: من در جبهه تیمور مجروح شدم و یکی از همرزمانم شهید شد، اما توانستیم، این منطقه را از داعش مزدور پس بگیریم. آن روز من بیهوش شدم و چهار روز در سوریه بستری بودم. بعد مرا به بیمارستان بقیه ‌الله(عج) تهران اعزام کردند، اما کامل مداوا نشدم. برای همین الان در بیمارستان رضوی تحت عمل جراحی قرار گرفته‌ام.

سید عالم اختری گرچه سواد سیاسی چندانی ندارد، اما از رویدادهای مناطق جنگی و خط مقدم درگیری با داعش اطلاعات دست اول و دقیقی دارد. در این باره می‌گوید: متأسفانه به دلیل شیطنت داعشی‌ها و سوء استفاده‌شان از شرایط آتش بس به دلیل مذاکرات اخیر، طی همین چند روز گذشته، بخشی از منطقه تیمور را از دست دادیم که امیدوارم، زود‌تر بر این دشمن جنایتکار پیروز شویم.

در همین حال دکتر سعید هاشم‌زاده، مدیرعامل بیمارستان رضوی در باره روند پذیرش و درمان این جانباز مدافع حرم به خبرنگار ما می‌گوید: این جانباز پس از انتقال به بیمارستان رضوی توسط تیم پزشکی معاینه شد و با تشخیص مشکلات عفونی و آبسه لوکال در ناحیه کتف -به دلیل اصابت گلوله- تحت عمل جراحی قرار گرفته است. وی افزود: در معاینات اولیه مشخص شد، آبسه عفونی بر اثر وضعیت غیر استاندارد نگهداری بیمار در محیط غیربیمارستانی و غیر استریل برای وی به وجود آمده و نیاز به این بود که سریعاً قبل از انتشار عفونت، در یک مرکز بیمارستانی مجهز، جراحی شود که این کار را تیم پزشکی ما انجام می‌دهند.

پزشک معالج این جانباز مدافع حرم نیز با اشاره به رایزنی لازم با پزشکان خارجی می‌گوید: در این باره با پروفسور علی گرجی نیز مشورت شد و این استاد بین المللی علوم پزشکی با این جانباز ملاقات و وی را معاینه و دستورات لازم را صادر کرد. با توجه به پرونده پزشکی بیمار و ضایعه نخاعی‌اش که به دلیل اصابت گلوله ایجاد شده است، قرار شد، برای تکمیل اقدامات درمانی، پرونده پزشکی بیمار به آلمان ارسال و با پزشکان متخصص خارج از کشور مشاوره شود. البته اگر نیاز باشد، در کلینیک مشترکِ پزشکان ایرانی، آلمانی که اردیبهشت‌ماه در مشهد و بیمارستان رضوی انجام می‌شود، این بیمار تحت عمل جراحی نهایی قرار می‌گیرد.

منبع:روزنامه قدس

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید