Performancing Metrics

خسارت شدید سرمازدگی به تولید ۳ محصول باغی | اتاق خبر
کد خبر: 334259
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 18:36
رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با بیان اینکه درختان گوجه سبز، بادام و زردآلو بر اثر سرمازدگی‌های اخیر، آسیب شدیدی دیده‌اند، گفت: درباره دیگر محصولات تا خردادماه نمی‌توان اظهارنظری کرد.

به گزارش اتاق خبر، مجتبی شادلو درباره خسارات وارد شده به تولید محصولات باغی در پی سرما زدگی‌های اخیر، با بیان اینکه امسال فصل بهار یک ماه زودتر از موعد مقرر آن فرا رسید، اظهارداشت: خوشبختانه به همین دلیل، گلدهی درختان نوار نیمه گرمسیری  تا نزدیک نوار سردسیری کشور منتج به میوه شده بود و سرما تاثیری بر آنان نداشت.

وی با اشاره به اینکه شدت سرما در نوار سردسیری کشور بیشتر از دیگر نقاط بود، گفت: در این مناطق درختان میوه‌هایی مانند گوجه سبز، بادام و زردآلو آسیب شدیدی دیدند، ضمن اینکه در نوار سردسیری میزان درختان میوه‌های مذکور چندان زیاد نیست.

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با بیان اینکه عمده محصولات باغی کشور در نوار سردسیری انواع سیب درختی، گلابی و میوه‌های هسته داری مانند هلو، آلو و شلیل هستند، اضافه کرد: گلدهی این درختان هم  مقداری به تعویق افتاد، در همین حال هنوز در عموم مناطق درخت‌های سیب هنوز به مرحله گلدهی نرسیده‌اند و به همین دلیل حساسیت‌هایی در زمینه تغییرات اقلیمی  وجود دارد.

شادلو درباره برخی مباحث مطرح شده از سوی مسئولان مبنی بر اینکه تولید سیب درختی در مناطقی مانند ارومیه، بر اثر سرمازدگی آسیب زیادی دیده است، اظهارداشت: فعلا نباید ناامید شد، چون هیچ چیز هنوز مطلق و قطعی نیست.

وی تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر موثر و حیاتی بوده، چون میزان بارندگی در برخی نقاط کشور در سال گذشته چندان مطلوب نبوده است.

شادلو با بیان اینکه الان نباید درباره شرایط آینده قضاوت کرد، تصریح کرد: وقتی به خردادماه برسیم، وضعیت قطعی تولید روشن و مشخص خواهد شد تولید چه میزان آسیب دیده است.

وی درباره محصولاتی مانند خیار، گوجه فرنگی و پیاز نیز اظهارداشت: تولید این محصولات درحال حاضر در مناطق گرمسیری است و مشکل خاصی در این زمینه نیست، ضمن اینکه در مناطق سردسیری محصولات مذکور هنوز کشت نشده‌اند.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید