Performancing Metrics

انتقاد رییس اتاق بازرگانی از تورم برنامه در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 334269
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 14:48
رییس اتاق بازرگانی ایران ضمن انتقاد از برنامه‌های متعدد بالادستی که باعث تورم برنامه و برنامه‌زدگی در کشور شده است، تصریح کرد که اقتصاد کشور به برنامه‌های عمل‌گرا نیاز دارد.

اتاق خبر- رییس اتاق بازرگانی ایران ضمن انتقاد از برنامه‌های متعدد بالادستی که باعث تورم برنامه و برنامه‌زدگی در کشور شده است، تصریح کرد که اقتصاد کشور به برنامه‌های عمل‌گرا نیاز دارد.

محسن جلال پور در یازدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که امروز - 29 فروردین - در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته سال سختی برای اقتصاد بود و بخش خصوصی گرفتاری های متعددی پیش رو داشت، البته از سوی دیگر عرصه بین المللی به رویمان باز شد و انگیزه و امید در فضای کشور ایجاد شد.

وی افزود: در سالی که گذشت نتوانستیم از رکود عبور کنیم. سالی که دولت نتوانست بدهی هایش را به پیمان کاران پرداخت کند.

جلال پور ادامه داد: مهمترین سرمایه کشور ما امنیت است؛ اصلی که بسیار مهم است اما آنچه ممکن است آن را دچار خدشه کند مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی است. مسئله بیکاری، ادامه رکود و بدهی های دولت به بخش خصوصی به سال جاری منتقل شده است. امروز فضای کسب و کار کشور فضای شکننده ای است و تحمل تنش های سیاسی را ندارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران ضمن اظهار نگرانی نسبت به اینکه فضا برای فعالیت بخش خصوصی توسعه پیدا نکرده است، گفت: در قراردادهای جدید مشاهده می‌کنیم که باز در بسیاری از آن ها شرکت های دولتی و خصولتی و غیر مرتبط با بخش خصوصی واقعی پیش رو هستند. توقع داریم همان گونه که دولت در تضمین فاینانس های شرکت های دولتی پشتیبانی را انجام می دهد به بخش خصوصی نیز توجه کند.

وی اضافه کرد: سال جاری، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است. سالی که لازم است در تمام تصمیمات توسعه بخش خصوصی و مردمی مد نظر قرار گرفته شود.

جلال پور با اشاره به اینکه بخش خصوصی در دوران اخیر به بلوغ رسیده است، گفت: تا به امروز چنین بلوغی از مدیران بخش خصوصی بروز نکرده بود که در سفر اخیر به اتریش این موضوع به خوبی خود را نشان داد. تا کنون کمتر سفر تجاری چنین دست آوردی برای بخش خصوصی به ارمغان آورده است.

رییس اتاق بازرگانی در بخش دیگری از صحبت هایش عنوان کرد: در برنامه های بالادستی کاستی نداریم. اگر بنا به تعداد برنامه باشد کشور ما از با برنامه ترین کشورهای دنیاست. در واقع با تورم برنامه روبرو یا برنامه زدگی مواجه هستیم؛ آنچه مهم است عمل به برنامه هاست.

منبع: ایسنا 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید