Performancing Metrics

بازگشت ایرفرانس به آسمان ایران | اتاق خبر
کد خبر: 334518
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 11:34
هواپیمای شرکت «ایرفرانس» دیشب (یکشنبه) در فرودگاه امام خمینی تهران بر زمین نشست و به این ترتیب فعالیت خط پروازی پاریس- تهران که از سال 2008 میلادی به حالت تعلیق درامده بود، از سر گرفته شد.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، هواپیمای پرواز «اِی اف 738» ایرفرانس از مبدا فرودگاه «روآسی- شارل دو گل» پاریس 20 دقیقه زودتر از زمان پیش بینی شده در ساعت 20 دیشب به وقت تهران در فرودگاه امام خمینی تهران بر زمین نشست.
طبق این گزارش «آلن ویدالی» (Alain Vidalies) وزیر حمل و نقل فرانسه به همراه هیاتی 15 نفره از مسئولان شركت های فرانسوی برای سفری دو روزه با همین هواپیما به ایران آمد.
وی در مراسم استقبال در سالن ویژه فرودگاه امام خمینی 'ره' در مورد ازسرگیری پرواز مستقیم میان ایران و فرانسه ابراز خرسندی كرد و 'پرواز تهران- پاریس را برای همكاری های دو كشور ضروری دانست.'
خبرگزاری فرانسه افزود: «علی عابدزاده» معاون وزیر راه ایران نیز كه برای استقبال به فرودگاه آمده بود از این كه «می بیند ایرفرانس خدمات خود در ایران را از سر گرفته است» ابراز خرسندی كرد.
«فردریك گاژی» (Frédéric Gagey) مدیرعامل شركت ایرفرانس با بیان این كه «از بازگشت به ایران بسیار به خود می بالد»، استقبال «گرم و با كیفیت» از بازگشت این شركت فرانسوی به ایران را ستود.
پیشتر دیگر شركت های هواپیمایی اروپایی چون «لوفت هانزا» آلمان، «آلیتالیا» ایتالیا و «آسترین ایرلاین» اتریش، پیشتر به تهران خدمات پروازی ارائه می كردند.
خبرگزاری فرانسه افزود: شركت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» انگلیس نیز از سر گیری پروازهای لندن- تهران را در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) پیش بینی كرده است.
پس از توافق بین المللی هسته ای ایران در ماه ژوئیه (تیرماه 94) كه راه را بر رفع تحریم ها علیه ایران گشود، شركت هواپیمایی ایرفرانس در ماه دسامبر گذشته (آذر/ دی 94) خبر از سرگیری پروازهای این شركت به تهران را اعلام كرد.
به گزارش ایرنا، این مساله با سودی كه از این پروازها عاید ایرفرانس می شود، خبری خوش برای مسئولان این شركت محسوب می شد اما این خبر با اعلام نارضایتی معدودی از مهمانداران این شركت برای رعایت قوانین ایران در مورد پوشش خود،با حاشیه هایی همراه شد.
این در حالی بود كه خدمه پروازهای پاریس- تهران پیشتر نیز مانند تمامی پروازهای خود به سایر كشورهای جهان كه موظف هستند قوانین آن كشور را رعایت كنند ، قوانین ایران را در مورد حجاب اسلامی رعایت می كردند و این امر مساله جدید و بی سابقه ای نبوده است.
اتحادیه های كاركنان شركت ایرفرانس در هفته های گذشته با مدیران ایرفرانس در این زمنیه مذاكره كردند كه در نهایت ایرفرانس تصمیم گرفت به مهمانداران و خلبانان زن برای حضور در پروازهای تهران- پاریس حق انتخاب دهد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید