Performancing Metrics

اردوغان: معنای جهاد بیداری است، نه ترور بی‌گناهان | اتاق خبر
کد خبر: 334563
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 14:10
اسلام دین صلح است
رییس جمهور ترکیه با بیان این که گروههای تروریستی چون داعش، القاعده و بوکوحرام بزرگترین دشمنان اسلام هستند اعلام کرد: به رغم هزینه هنگفتی که ترکیه در مبارزه با تروریسم متحمل شده به مبارزه با آن ادامه خواهد داد.

اتاق خبر - به نقل از روزنامه صباح، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در مراسمی در استانبول گفت: ترکیه در همه عملیات‌های ضد ترور علیه تمام سازمان‌های تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، داعش و القاعده که وحدت و یکپارچگی ما را تهدید می‌کنند، در راستای برقراری صلح و امنیت در کشور، مشارکت دارد.

وی با بیان اینکه کلمه "جهاد" توسط سازمانهای تروریستی به اصطلاح اسلام‌گرا "منحرف و از آن سوء تعبیر" شده است، گفت: اسلام مذهب صلح است و گروههای تروریستی مانند داعش، القاعده و بوکوحرام بزرگترین دشمنان اسلام هستند. به هیچ وجه جهاد به معنای ترور و ایجاد یک سازمان تروریستی و کشتن انسانهای بی گناه و مسلمانان نیست. بزرگ ترین مفهوم جهاد مبارزه علیه جهل و نادانی است، جهلی که باعث ظهور چنین سازمانهای تروریستی می‌شود.

اردوغان اضافه کرد: متاسفانه تروریست‌ها، خود را مسلمان می‌دانند اما در حقیقت این افراد اصلی‌ترین دشمنان اسلام هستند که تنها باعث ایجاد اسلام هراسی، شکنجه و کشتار مسلمانان می‌شوند. این سازمان‌های تروریستی به اصطلاح امروزی و مدرن بیش از هر دشمن دیگری در جهان به اسلام ضربه می‌زنند.

این اظهارات از سوی رئیس جمهور کشوری مطرح می‌شود که در سال‌های اخیر به ویژه از زمان آغاز بحران سوریه یکی از حامیان اصلی تروریسم در منطقه بوده و مرزهای آن برای عبور سلاح و تروریست‌ها به سوریه باز بوده است.

ترکیه از سال 2013 داعش را به عنوان یک گروه ترویستی در لیست خود قرار داد. بیش از 3300 مظنون به عضویت در داعش و دیگر گروههای تروریستی تحت بازجویی قرار گرفته‌اند و بر اساس اعلام وزارت کشور، در حال حاضر 847 نفر به اتهام عضویت در این گروه تروریستی در زندان به سر می‌برند.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید