Performancing Metrics

توجه جدی پلیس راه به تست اعتیاد والکل رانندگان مشکوک | اتاق خبر
کد خبر: 334584
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 15:23
رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: پلیس راه این استان در انجام تست اعتیاد و الکل از رانندگان مشکوک بسیار جدی است.

اتاق خبر:سرهنگ علیرضا حسین زاده، یکی از اهداف پلیس راه در انجام وظایف خود، کاهش تلفات و حوادث رانندگی است که در این زمینه تمامی اقدامات لازم به صورت جدی پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد و مشروبات الکلی راننده را تحت تاثیر رفتارهای پرخطر قرارمی‌دهد، افزود: در این زمینه پلیس راه به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی بر اثر استفاده از این مواد از رانندگان مشکوک تست می‌گیرد.

سرهنگ حسین زاده اظهار کرد: انجام تست اعتیاد و مشروبات الکلی زمان بندی خاصی ندارد و هر زمان که ماموران پلیس راه به راننده مشکوک شوند تست لازم را انجام می‌دهند.

وی گفت: طی سال گذشته از مجموع تست‌های صورت گرفته ۲۹ مورد تست اعتیاد و پنج مورد تست الکل رانندگان، مثبت بوده است.

سرهنگ حسین زاده افزود: اگر تست اعتیاد و الکل از رانندگان مشکوک مثبت باشد در این صورت به دلیل رانندگی پرخطر و براساس ماده ۱۰ قانون رسیدگی به جرائم رانندگی، راننده به پرداخت چهار میلیون ریال جریمه محکوم و شش ماه از رانندگی محروم می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ راننده‌ای حق ندارد با رانندگی در حالت غیرعادی جان دیگران را به خطر بیندازد.

وی تصریح کرد: پلیس در صورت مشاهده بدون اغماض و قاطعانه با خاطیان برخورد می کند.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: اگر فردی نیز به علت بیماری داروهایی مصرف کرده باشد و تحت تاثیر مواد مورفین قرار گرفته باشد تا زمانیکه اثر دارو از بدن خارج نشده حق رانندگی ندارد.

سرهنگ حسین زاده افزود: اعتیاد و استفاده از مشروبات الکلی حین رانندگی سرعت عکس العمل، تشخیص درست و دقت راننده را کاهش می‌دهد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید