Performancing Metrics

۷۰ درصد توسعه مترو بین سال های ۸۴ تا ۹۴ انجام شده است | اتاق خبر
کد خبر: 334710
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 18:42
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: عمده توسعه مترو در یک دهه اخیر بین سال های ۸۴ تا ۹۴ صورت گرفته است.

اتاق خبر: هابیل درویشی در آیین بهره برداری از مترو تهران با بیان این مطلب افزود:  مسأله توسعه مترو آنقدر برای شهرداری تهران اهمیت دارد که اکنون با توجه به تدبیر شهردار تهران تمامی معاونت های این مجموعه بسیج شده اند تا این کار بزرگ به سرانجام برسد.

وی ادامه داد:  به رغم آنکه سال ۹۴، سال سختی برای مجموعه مترو بود اما توانستیم نیمه شمالی خط ۳ مترو را به طول ۳۷ کیلومتر و خط ویژه فرودگاه مهرآباد را با ۴ ترمینال تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

درویشی با اشاره به ویژگی های خط مترو تهران-پرند بیان کرد: این خط از ایستگاه شاهد از خط یک مترو شروع شده و تا شهر جدید پرند درمجموع ۵۲ کیلومتر طول دارد که در ۳ فاز به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سرعت این خط مترو با سایر خطوط فرق دارد، بیان کرد: سرعت قطارهای مترو در این خط ۱۲۰کیلومتر در نظر گرفته شده است و ایستگاه مجموعه شهر آفتاب ۲۵ هزار متر مربع وسعت دارد که از نظر ساختاری ایستگاه ویژه ای محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه قطارهای این خط امکان جابه جایی مسافر تا ایستگاه تجریش را دارد، یاد آور شد:  تکمیل این خط کار سخت و مشکلی بود و نیاز به مدت زمان بیشتری داشت که با کار شبانه روزی این خط افتتاح شد.

فاز اول حدفاصل متروی شاهد تا نمایشگاه شهر آفتاب به مساحت ۶ کیلومتر مربع، فاز دوم از حرم مطهر امام‌خمینی‌(ره) تا فرودگاه امام به مساحت ۳۲ کیلومتر مربع و فاز سوم از حرم مطهر امام‌خمینی(ره) تا پرند، در مجموع ۵۲ کیلومتر ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت خط متروی شهر آفتاب ۱۹ دهنه پل بزرگ حفر شده است، اضافه کرد: سرعت حرکت مترو در این خط با دیگر خط‌ها متفاوت است و قطارها در خط متروی شهر آفتاب با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند و یکی از بزرگترین مساحت‌ها در متروی شهر تهران با ۲۵ هزار مترمربع مساحت به متروی نمایشگاه شهر آفتاب اختصاص دارد.

درویشی با بیان اینکه قطارهای متروی شهر آفتاب این قابلیت را دارند که در داخل تونل مسافران را تخلیه کنند و سپس به سمت میدان تجریش حرکت داشته باشند، عنوان کرد: در نظر داریم در سال‌های آینده به منظور خدمت‌رسانی به شهروندان در ساعاتی از شب نیز به مسافران فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) خدمات ارائه دهیم.

وی  داد: از سال ۸۴ تا سال ۹۴ چیزی حدود ۷۰ درصد از متروی شهر تهران ساخته شده و امروز از بیش از ۱۰۰ ایستگاه بهره‌برداری شده است و روزانه ۳/۵ میلیون مسافر از خطوط متروی پایتخت استفاده می‌کنند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید