Performancing Metrics

ساماندهی رود دره کن و فرحزاد | اتاق خبر
کد خبر: 334715
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 18:50
شهردار تهران گفت: یکی از برنامه های ما تکمیل کردن هفت رود دره تهران است که این کار را در رودخانه کن و مجموعه فرحزاد در اولویت قرار داده ایم.

اتاق خبر: محمد باقر قالیباف در حاشیه افتتاح خط و ایستگاه مترو نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب طی سخنانی در جمع خبرنگاران، جانمایی نمایشگاه بین المللی در مرکز شهر را یکی از چالش های پایتخت عنوان کرد و گفت: تا کنون نمایشگاه هایی با حجم بالا و بازدید کننده میلیونی در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شد، این در حالی است که توقع مردم انتقال این نمایشگاه ها به حومه شهر و با دسترسی های مناسب بود.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در روزهای آینده، تصریح کرد: افتتاح نمایشگاه شهر آفتاب بدین معنی است که نمایشگاه هایی که جمعیت زیادی را در بر می گیرند و مراجعه کننده بالای ۲۰۰ هزار نفر داشته باشند باید به نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب منتقل شوند اما نمایشگاه های کوچکی که مراجعه کنندگان آن ها قشر محدود و خاصی هستند، امکان برگزاری در شهر تهران را خواهند داشت.

وی با اشاره به سختی ها و دشواری های تکمیل ایستگاه و خط مترو شهر آفتاب، عنوان داشت: امروز تنها یک ایستگاه مترو افتتاح نشده است بلکه بزرگ ترین ایستگاه به مساحت ۲۵ هزار متر مربع در کنار شش کیلومتر خط مترو که از ایستگاه شاهد به شهر آفتاب منتقل شده است، بهره برداری می شود.

 قالیباف ادامه داد: ادامه این خط به طول ۳۲ کیلومتر باید به فرودگاه حضرت امام (ره) امتداد پیدا کند اما به دلیل اینکه این خط خارج از محدوده شهر تهران است، طبق قانون و مقررات تامین اعتبار آن بر عهده دولت است.

شهردار تهران گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با دولت در صورت تامین اعتبار خط مترو فروگاه امام خمینی (ره)، از جهت اجرایی قادر خواهیم بود که تا پایان امسال مترو را به فرودگاه امام خمینی (ره) رسانده و از فرودگاه حضرت امام (ره) نیز مترو را به طول ۱۷ کیلومتر به شهر پرند متصل کنیم.

 وی در پاسخ به سئوالی درباره مهم ترین پروژه های عمرانی در حال اجرا در پایتخت، گفت: یکی از پروژه های عمرانی پایتخت ادامه اتوبان شهید حکیم است که در این مسیر دو تونل به طول دو کیلومتر در حال اجراست.

قالیباف اتصال شمال به جنوب بزرگراه های شهیدهمت، شهید حکیم، اتوبان کرج و جاده مخصوص و جاده قدیم را از دیگر اقدامات عمرانی در حال اجرا دانست و گفت: در این مسیر پل بزرگی همانند پل صدر در حال اجرا است که ورودی غرب تهران به مسیر های شرقی و غربی دسترسی مناسبی داشته باشد.

شهردار تهران از تکمیل اتوبان یادگار امام (ره) و همچنین ادامه اتوبان دولت آباد به عنوان دیگر پروژه های عمرانی شهر تهران یاد کرد و گفت: اتصال اتوبان آزادگان به میدان بسیج باعث ایجاد ترافیک درون شهری است اما اتوبان دولت آباد این ترافیک را منتقل می کند تا به جای عبور از میدان بسیج، به بزرگراه امام رضا(ره) و گردنه تنباکویی متصل شود.

وی در ادامه  از مجموعه تئاتر پردیس خاوران و مرکز هنرهای نمایشی صبا به عنوان دو پروژه فرهنگی مهم یاد کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم هر چه سریع تر مجموعه پانورامای فتح خرمشهر که از کارهای بی نظیر دیجیتالی است را در باغ موزه دفاع مقدس به اتمام برسانیم.

به گفته شهردار تهران عملیات اجرایی تقاطع اتوبان امام علی (ع) با اتوبان ارتش از دیگر پروژه های عمرانی در حال انجام شهر تهران است.

 قالیباف در پاسخ به سئوالی درباره تسهیلات و امکانات در نظر گرفته شده برای اجرای نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب، بیان داشت: در این نمایشگاه بالغ بر ۱۲۰ هزار متر مربع فضای مسقف را در اختیارات انتشارات های مختلف گذاشتیم؛ همچنین از جهت سرویس حمل و نقل عمومی تسهیلات لازم برای تردد با مترو و اتوبوس در نظر گرفته شده است.

وی گفت: مراجعه کنندگان به نمایشگاه بین المللی می توانند از امکانات رفاهی لازم استفاده کنند؛ به نحوی که اوقات فراغت خوب آن ها در شهر آفتاب تامین می شود تا یک حرکت فرهنگی، کار تفریحی و اوقات فراغت غنی شده برای کودکان و نوجوانان، خانواده ها و نخبگان باشد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره روند تملک املاک حریم رودخانه کن، گفت: یکی از برنامه های ما تکمیل کردن هفت رود دره تهران است که این کار را در رودخانه کن و مجموعه فرحزاد در اولویت قرار داده ایم.

قالیباف ابراز داشت: طبیعتا بعد از سیل ایجاد شده، رودخانه کن را ترمیم می کنیم و ادامه رودخانه کن به سمت جنوب و اتوبان آزادگان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان درباره انتقال عوارضی اتوبان تهران - قم از محل فعلی نیز گفت:  با هماهنگی صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی، عوارضی طی امسال به بعد از فرودگاه حضرت امام (ره) منتقل خواهد شد و در ایام برگزار نمایشگاه نیز  عوارض در عوارضی تهران دریافت نخواهد شد بلکه عوارض در مقصد دریافت می شود.

شهردار تهران در پایان گفت: با دسترسی هایی که برای نمایشگاه پیش  بینی کرده ایم از یک تا دو کیلومتر قبل از عوارضی می توانند به نمایشگاه شهر آفتاب دسترسی داشته باشند و از این جهت ترافیکی در این مسیر ایجاد نمی شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید