Performancing Metrics

لاوروف برگزاری هر گونه مذاکرات محرمانه میان آمریکا و روسیه را رد کرد | اتاق خبر
کد خبر: 334763
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 22:34
وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو و واشنگتن هیچ مذاکرات محرمانه‌ای بر سر مساله سوریه در ژنو انجام نداده‌اند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در کنفرانسی خبری در شهر مسکو تصریح کرد: هیچ مذاکرات محرمانه‌ای میان روسیه و آمریکا وجود ندارد.

دور جدید مذاکرات صلح سوریه در تاریخ 13 آوریل در شهر ژنو آغاز شد. طبق گفته استفان دی‌میستورا، تمرکز این دور از مذاکرات صلح سوریه بر انتقال قدرت سیاسی، چگونگی اداره کشور و قانون اساسی است.

لاوروف همچنین ادعاها در خصوص برگزاری مذاکرات محرمانه میان آمریکا و روسیه درباره تعیین آینده بشار اسد رئیس جمهور سوریه را رد کرده و گفت: هرگونه بیانیه درباره این که نوعی مجرای مذاکرات محرمانه (میان آمریکا و روسیه)‌ وجود دارد فراتر از آن این که در چارچوب این مجرای مذاکرات محرمانه افرادی وعده داده‌اند که خارج از چارچوب مذاکرات صلح میان سوری‌ها درباره آینده بشار اسد تصمیم‌ بگیرند کذب است.

لاوروف تصریح کرد: این تنها تلاشی برای جلوگیری از اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه که طبق توافق آمریکا و روسیه به دست آمده و همه از آن حمایت کردند است؛ قطعنامه‌ای که صراحتا می‌گوید: تنها مردم سوریه درباره آینده کشورشان تصمیم می‌گیرند.

لاوروف همچنین در اظهاراتی که امروز در افتتاحیه نشست سه‌جانبه با همتایان هندی و چینی‌اش در شهر مسکو ایراد کرد گفت: نشستهایی که در فرمت چین-هند-روسیه برگزار می‌شوند همچنان موثر بوده و در مورد توجه فراوان دیگر کشور ها قرار دارد.

اوایل امروز وزرای خارجه چین، هند و روسیه در شهر مسکو با یکدیگر دیدار کردند تا درباره مسائل مختلف شامل درگیری‌ها در خاورمیانه، اوکراین، افغانستان، مبارزه با تروریسم و اصلاحات در سازمان ملل به بحث بپردازند.

همچنین سوشما سواراج، وزیر خارجه هند نیز به نوبه خود خواهان ایفای نقش این سه کشور در متحد کردن تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید