Performancing Metrics

ایران و فرانسه در بخش شیلات و پرورش آبزیان سرمایه گذاری مشترك انجام می دهند | اتاق خبر
کد خبر: 334812
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 02:05
وزیر جهاد كشاورزی:
وزیر جهاد كشاورزی با بیان اینكه ایران و فرانسه در بخش شیلات و پرورش آبزیان سرمایه گذاری مشترك می كنند، گفت: توسعه مزارع كشت در قفس آبزیان و بازاریابی مشترك برای صادرات محصولات از زمینه های همكاری میان دو كشور است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، محمود حجتی عصر دوشنبه در نشست مشترك با «آلن ویدالیس» وزیر حمل ونقل دریا و شیلات فرانسه، افزود: همكاری های خوبی از گذشته بین ایران و فرانسه در بخش شیلات وجود داشته كه پس از اجرایی شدن برجام توسعه می یابد.
وی با بیان اینكه بخش خصوصی دو كشور از دو سال پیش همكاری هایی را در بخش شیلات آغاز كرده اند، اضافه كرد: تعدادی از شركت های فرانسوی با بخش خصوصی و سازمان شیلات ایران مذاكراتی را انجام و همكاری هایی را آغاز كردند.
وی با ابراز امیدواری برای توسعه همكاری و سرمایه گذاری مشترك، ادامه داد: سال گذشته یك مركز پرورش ماهیان دریایی در جزیره قشم با همكاری شركت های فرانسوی اجرا شد كه تجربه موفقی بود.
وی با بیان اینكه ظرفیت گسترده ای برای توسعه كشت در قفس آبزیان در سواحل جنوبی و شمالی ایران وجود دارد، گفت: براساس برنامه ششم توسعه، ظرفیت كشت ماهیان در قفس به سالانه 200 هزار تن افزایش می یابد.
وزیر جهاد كشاورزی اضافه كرد: همچنین ظرفیت های خوبی نیز برای توسعه آبزی پروری در مناطق مركزی كشور وجود دارد كه می توان دراین بخش نیز با فرانسوی ها همكاری كرد.
حجتی با بیان اینكه ایران بزرگترین پرورش دهنده ماهی قزل آلای آب های شیرین در جهان است، ادامه داد: از گذشته همكاری های خوبی با شركت های فرانسوی برای پرورش ماهی های قزل آلا وجود داشته كه باید افزایش بیشتری یابد.
وی گفت: امیدواریم كه با راه اندازی دفتر همكاری ها در تهران، روابط دو كشور گسترش بیشتری یابد.
وزیر جهادكشاورزی گفت: همكاری ایران و فرانسه در بخش آبزیان در گذشته بیشتر مربوط به فروش تخم ماهی بوده كه امروز توسعه یافته و به سرمایه گذاری مشترك رسیده است.
وی از آموزش، تحقیقات، سرمایه گذاری و بازاریابی مشترك به عنوان زمینه های دیگر همكاری میان دو كشور نام برد و از تفاهم برای راه اندازی یك كمیته كاری مشترك در بخش شیلات خبر داد.
وی اضافه كرد: دو كشور نمایندگانی را برای حضور در این كمیته معرفی می كنند كه راه اندازی آن روابط دو كشور را بیش از پیش توسعه خواهد داد.
وزیر جهاد كشاورزی در پایان این نشست در جمع خبرنگاران درباره خسارت 20 هزار میلیارد ریالی سیل به بخش كشاورزی، گفت: این ارقام، برآورد اولیه است كه باید بررسی بیشتری انجام شود.
وی ادامه داد: بیش از 10 هزار میلیارد ریال از این خسارت مربوط به سرمایه گذاری و خسارت وارد شده به سردرختی هاست.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید