Performancing Metrics

اخطار توکلی درباره تدوین برنامه ششم توسعه در مجلس | اتاق خبر
کد خبر: 334887
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 11:14
نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به تدوین لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس اخطار داد و گفت: این کار خلاف آیین‌نامه مجلس بوده و مناسبات قوا را خراب می‌کند.

اتاق خبر: در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی احمد توکلی نماینده تهران با اخطار قانون اساسی گفت: امروز پیامکی برای من به عنوان عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم آمد که از روز چهارشنبه تا پایان هفته آینده کمیسیون تلفیق برنامه جلسه خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طبق قانون اساسی، تدوین لایحه برنامه وظیفه دولت است و دولت امسال لایحه احکام برنامه ششم را تدوین کرد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام کمیسیون تلفیق مبنی بر تدوین برنامه قانونی نیست، گفت: شما نمی‌توانید به عنوان مجلس احکام مورد نیاز برای برنامه ششم را تبدیل به برنامه ششم کنید. این کار وظیفه مجلس نیست و مناسبات قوا را خراب می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه دولت نباید لایحه برنامه را به مجلس ارائه کند، گفت: مجلس نباید برای دولت برنامه بنویسد. این کار سروته کردن مخروط قدرت است.

توکلی ادامه داد: من با رئیس مجلس هم صحبت کردم، ایشان هم قبول دارند این لایحه، لایحه برنامه نیست.

وی اظهار داشت: زمانی که لایحه‌ای برنامه نباشد و شما آن را تصویب کنید یا برای این کار کمیسیون تلفیق تشکیل دهید، خلاف آیین‌نامه عمل کرده‌اید. این لایحه باید به دولت برگردانده شود.

توکلی تصریح کرد: لایحه برنامه ششم به مجلس تقدیم نشده که مورد رسیدگی قرار گیرد.

در ادامه محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی اداره جلسه را برعهده داشت، گفت این اخطار را وارد نمی‌دانم، چون در جلساتی که برای بررسی برنامه ششم برگزار شد، نمایندگان دولت هم حضور داشتند و با اصلاح لایحه برنامه مخالفتی نداشتند.

وی ادامه داد: نمایندگان دولت معتقد بودند که ما نظرمان را در قالب لایحه احکام برنامه ارائه داده‌ایم، اما اگر مجلس قصد دارد عنوان لایحه را تغییر داده و برخی مواد پشتیبان لایحه را در برنامه بیاورد، ما همکاری می‌کنیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید