Performancing Metrics

ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر بیشترین هزینه‌ها را پرداخت کرد | اتاق خبر
کد خبر: 335056
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 21:08
رحمانی فضلی در گفتگو با خبرنگاران در نیویورک:
وزیر کشور با تاکید بر اینکه موضوع مواد مخدر یک مسئله انسانی و بین المللی است و هیچ کشوری به تنهایی قادر به مقابله و ریشه کن کردن آن نیست گفت: ایران به دلیل همسایگی با کشور افغانستان که منشا تولید و انتقال مواد مخدر است تا کنون بیشترین هزینه ها را در این ر

1451032938166_hamid forootan-9.jpg

اتاق خبر - عبدالرضا رحمانی فضلی در نخستین روز ورود خود به نیویورک به منظور شرکت در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص مساله جهانی مواد مخدر UNGASS2016" با "یوری فدوتوف" معاون دبیر کل سازمان ملل و مدیر اجرایی کمیته مبارزه با جرائم و مواد مخدر دیدار و گفت و گو کرد.

وی پس از این دیدار در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه نخستین روز نشست‌های سه روزه مجمع عمومی پیرامون مسئله مواد مخدر و راه‌های مبارزه با آن فردا برگزار می شود، گفت: در این نشست موضوع کنوانسیون ها و نتایج فعالیتهایی که در چهارچوب این کنوانسیون ها تا کنون صورت گرفته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه ایران همواره یکی از کشورهای موثر و فعال در زمینه مبارزه با مواد مخدر شناخته شده و مورد توجه ویژه جهان قرار دارد، اظهار کرد: در دیدار امروز نیز معاون دبیر کل سازمان ملل و سایر حاضرین تلاش‌های ایران در این زمینه را مورد تاکید قرار دادند و از ایران به عنوان کشوری که تا کنون چهل درصد از کشفیات مربوط به قاچاق مواد مخدر را انجام داده ، قدردانی کردند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که هیات ایرانی در این نشست به آن اشاره کرد مسئله همکاریهای بین المللی بیشتر برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و ریشه کن کردن این پدیده بود و این که بسیاری از کشورها تا کنون موضوع تحریم ها را بهانه و توجیهی برای عدم همکاری با ایران ذکر می‌کردند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: ما در این گفت‌وگوها به آنها گفتیم حالا که تحریم‌ها برداشته شده و منعی وجود ندارد ما از این کشور ها انتظار همکاریهای بیشتری را داریم.

وزیر کشور ادامه داد: در این دیدار همچنین خواستار برگزاری نشستی به ریاست ایران و به منظور نظم و ساماندهی به شیوه های مبارزه با قاچاق و قاچاقچی در مقر سازمان ملل شده تا در آن بر سر آگاهی از شیوه‌های انتقال و تحویل مواد، سران گروه‌ها و سازمان های قاچاق و سایر تدابیر ضروری برای مقابله با این پدیده توافق هایی صورت بگیرد و در سایه این توافق ها به یک برنامه جامع عملی دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع مواد مخدر یک مسئله انسانی و بین المللی است و هیچ کشوری به تنهایی قادر به مقابله وریشه کن کردن آن نیست گفت: ایران به دلیل همسایگی با کشور افغانستان که منشا تولید و انتقال مواد مخدر است تا کنون بیشترین هزینه ها را در این رابطه پرداخت کرده است.

رحمانی فضلی اضافه کرد: با توجه به ابعاد و پی آمدهای انسانی این پدیده در کل جهان ما امیدواریم این نشست ها به تصویب یک سند بالادستی با ضمانت اجرایی قوی و دستور العمل های مشخصی منجر شود تا بتواند تسهیلاتی را در همکاریهای بین المللی برای پرداختن به این معضل فراهم کند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وزیر کشور با اشاره به این که سازمان ملل درگذشته وعده تسهیلات و کمک هایی در این زمینه را به ایران داده بود، بیان کرد: تا این لحظه هنوز به این وعده ها عمل نشده و اگر کمکی صورت گرفته در سطح برگزاری نشست‌های منطقه‌ای و تامین هزینه های مربوط به این نشست‌ها بوده در حالی که ایران به کمک مالی نیازی ندارد و توقع ما در سطح تامین تجهیزات مربوط به شیوه مقابله با این پدیده و بخصوص سگهای مواد یاب است که از نیاز ها و ابزارهای اولیه مورد استفاده در این زمینه بشمار می روند.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید