Performancing Metrics

زنجان در اجراي برنامه هاي سلامت در مدارس حائز رتبه برتر كشوري شد | اتاق خبر
کد خبر: 335290
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 10:54
اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان براي اجراي برنامه هاي سلامت در سطح مدارس اين استان رتبه برتر كشوري را كسب كرد.

اتاق خبر - رئيس اداره سلامت و تندرستي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان روز چهارشنبه در اين باره به خبرنگاران گفت: با توجه به مجموع اقدام ها و برنامه هاي اجرا شده در سطح مدارس اين استان در سال 94 در زمينه «آهن ياري» براي دختران دانش آموز، فعاليت تشكل «بهداشت ياران» در مدارس مقطع ابتدايي و مهار شيوع شپش سر در ميان دانش آموزان مناطق مختلف، اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان در بين 31 استان كشور رتبه برتر كشوري را كسب كرد.
ايرج مقدمي با بيان اينكه كمبود آهن و كم خوني ناشي از آن يكي از مهمترين مشكلات تغذيه اي و بهداشت عمومي به ويژه براي دانش آموزان دختر تلقي مي شود، اظهار كرد: براي پيشگيري و مقابله با كمبود آهن در جامعه هدف، طرح «آهن ياري» به طور مستمر و با جديت در سطح مدارس دوره هاي اول و دوم متوسطه در اين استان اجرا مي شود.
وي ادامه داد: تشكل «بهداشت ياران» نيز با مشاكت دانش آموزان در سطح مدارس ابتدايي فعاليت هايي همچون نظارت بر بوفه و بهداشت محيط مدارس، اطلاع رساني هاي بهداشتي را انجام مي دهند.
مقدمي به اجراي طرح پيشگيري از شيوع و درمان «پديكلوز» (شپش سر ) در سطح مدارس استان اشاره كرد و گفت: سال گذشته با وجود شيوع «پديكلوز» در ميان دانش آموزان، اقدام هاي موثري با همكاري و مشاركت دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي زنجان و همراهي مربيان و دبيران و اولياي دانش آموزان براي مهار آن صورت گرفت.
وي با بيان اينكه شيوع «پديكلوز» مختص منطقه خاصي در استان نبود، يادآور شد: ميزان شيوع «شپش سر» در مدارس دخترانه حدود پنج برابر مدارس پسرانه بود.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید