Performancing Metrics

فرمانده ارتش پاكستان نخست وزير را بطور تلويحي به فساد متهم كرد | اتاق خبر
کد خبر: 335298
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 11:28
فرمانده ارتش پاكستان با اشاره اي تلويحي و در لفافه به ماجراي افشاگري هاي اسناد پاناما عليه خانواده نخست وزير و تعداد زياد ديگري از سياستمداران و چهره هاي شناخته شده اين كشور، گفت كه پيشرفت پاكستان مشروط به ريشه كن شدن 'فساد' در اين كشور است.

اتاق خبر - ژنرال 'راحيل شريف' اين اظهارات جهت دار را در سخنراني عصر سه شنبه در مراسم ارتقاي درجه تعدادي از افسران ارتش مطرح كرد و گفت: تك تك افراد، مسئولان و مردم پاكستان بايد خود را در قبال پيشرفت اين كشور مسئول بدانند و زماني پيشرفت پاكستان تضمين مي شود كه ريشه هاي فساد برچيده شود.
فرمانده ارتش پاكستان كه پيش از اين تاكيد فراوان بر روند مبارزه با تروريسم به عنوان راه رشد و ترقي اين كشور داشت، در تازه ترين اظهارات خود گفته است: مبارزات جاري عليه تروريسم و افراط گرايي در پاكستان حتي با حمايت همه ملت اين كشور هم نمي تواند به تنهايي صلح و ثبات براي پاكستان به ارمغان بياورد مگر آنكه پديده فساد از كشور ريشه كن شود.
اين اظهارات ژنرال راحيل شريف در شرايطي مطرح شده است كه محمد نواز شريف نخست وزير پاكستان به دليل قرار داشتن نام سه نفر از فرزندانش به همراه بيش از 200 پاكستاني ديگر در اسناد افشا شده از سوي موسسه حقوقي پانامايي 'موسك فونسكا'، اين روزها به شدت زير تيغ انتقادهاي مخالفان قرار گرفته است.
اسنا پاناما شامل فهرست تعداد زيادي از شخصيت ها و چهره هاي سرشناس كشور هاي مختلف است كه طبق اين اسناد، دارايي ها و املاك فراوان در خارج از كشور خود دارند.
بسياري از سرشناس ترين چهره هاي مخالف نخست وزير پاكستان خواستار استعفاي وي پس از اين رسوايي مالي اعضاي خانواده نخست وزير شده اند و به نظر مي رسد اين ماجرا، بزرگترين رسوايي و ضربه سياسي براي حزب حاكم پاكستان در سه سال اخير باشد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید