Performancing Metrics

قوانین ایران در جذب سرمایه خارجی ناکارآمد است | اتاق خبر
کد خبر: 335413
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 17:35
رییس کنفدراسیون صادرات ایران:
قوانین تجاری ناکارآمد در جذب سرمایه خارجی، عدم شفافیت در اقتصاد و فساد مالی، و سهم بالای دولت در اقتصاد شرایط نابرابری را ایجاد کرده که امکان حرکت بیشتر از بخش خصوصی را سلب کرده.

اتاق خبر- قوانین تجاری ناکارآمد در جذب سرمایه خارجی، عدم شفافیت در اقتصاد و فساد مالی، و سهم بالای دولت در اقتصاد شرایط نابرابری را ایجاد کرده که امکان حرکت بیشتر از بخش خصوصی را سلب کرده.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران درباره نقش بخش خصوصی در حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور گفت:  بخش خصوصی دونده ای است که باید شرایط دویدن را برایش مهیا کرد. اگر پیست مناسب نباشد دونده هر چقدر کاردان باشد باز هم نمی تواند از ظرفیت هایش به بهترین شکل استفاده کند. دولت نه به معنای قوه مجریه بلکه به معنای حاکمیت باید بسترهای اقتصادی لازم را برای نقش آفرینی بخش خصوصی در رسیدن به توسعه فراهم کند اما می بینیم که در ایران چنین کاری انجام نشده.

لاهوتی گفت: کشورهای دیگری در دنیا بطور تقریبی از نظر ظرفیت ها و موقعیت های اقتصادی مشابه ایرانند اما از نظر توسعه یافتگی از ما جلوترند. در ایران قوانین تجاری ناکارآمد در جذب سرمایه خارجی، عدم شفافیت در اقتصاد و فساد مالی، و سهم بالای دولت در اقتصاد شرایط نابرابری را ایجاد کرده که امکان حرکت بیشتر از بخش خصوصی را سلب کرده. حاکمیت پدرخانواده بزرگ ایران است و اگر پدر خانواده منابع را بدرستی مدیریت نکند، امکان استفاده از فرصت ها برای مردم وجود نخواهد داشت. 

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به لزوم جذب سرمایه خارجی در ایران بعد از لغو تحریم ها و اینکه فساد اقتصادی مانعی بزرگ بر سر راه چنین اهدافی است گفت: برخورد با فساد دو برخورد فرهنگی و اقتصادی را می طلبد. در حوزه اقتصاد شفافیت و اصلاح قوانین در اولویت است. قوانین را باید از حوزه اجرای سلیقه ای و تفسیر ها خارج کرد. بدون این اقدامات نمی توانیم از فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

منبع: اتاق تهران 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید