Performancing Metrics

۵ میلیون ایرانی دیابت دارند | اتاق خبر
کد خبر: 335660
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1395 - 23:01
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۵ میلیون ایرانی مرض قند دارند و ۹میلیون دیگر نیز مستعد این بیماری و در معرض ابتلا به آن هستند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر پنج‌شنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی در سخنانی اظهار داشت: با وجود همه مشکلات و عنادهایی که وجود دارد دولت توانسته است در بسیاری از حوزه‌ها وظایف خود را انجام دهد.

وی بیان داشت: با اجرایی شدن برجام بخشی از مشکلات اقتصادی و همچنین سرمایه‌گذاری و تأمین مواد مورد نیاز غذایی و دارویی مرتفع شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید نسبت به حفظ منافع ملی اهتمام و توجه ویژه‌ای داشته باشیم، افزود: با اتحاد و همبستگی باید از همه فرصت‌ها برای اتعلای کشور استفاده کرد و نباید فرصت سوزی کرد و به حواشی مشغول شد.

وی افزود: نعمت سلامتی از جمله نعمت‌هایی است که اگر از دست نرود به اهمیت آن پی نخواهیم برد از این رو بسیاری از مردم نسبت به داشتن نعمت سلامتی بی‌توجه هستند و مراقبت‌های لازم را ندارند.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: در حال حاضر ۵ میلیون ایرانی مرض قند دارند و ۹میلیون دیگر نیز مستعد این بیماری هستند.

وی اضافه کرد: ۳۵ درصد موارد غذایی که امروز ایرانی‌ها مصرف می‌کنند مورد نیاز بدن آن‌ها نیست و همین اسراف در خوردن موجب بروز بیماری‌های مختلف می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اگر مردم به سمت پیشگیری از بیماری بروند کمتر با امراض مواجه خواهند نبود و اینامر در مجموع به نفع کشور خواهد بود چرا که درمان برخی از بیمار‌ها هزینه‌های بسیاری را به همراه دارد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید