Performancing Metrics

استاندار زنجان : پرداخت ضرر وزیان ناشی از قطع خدمات به واحدهای تولیدی از سوی دستگاههای اجرایی | اتاق خبر
کد خبر: 335910
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 12:41
اولین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی در سال جدید با تمدید عضویت ۸ تن از اعضاء بخش خصوصی این شورا کار خود را آغاز کرد.

اتاق خبر- اولین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی در سال جدید با تمدید عضویت ۸ تن از اعضاء بخش خصوصی این شورا کار خود را آغاز کرد.

در این نشست دو ساعته که به ریاست استاندار زنجان برپا گردید مهندس جمیلی رئيس اتاق زنجان ضمن تقدیر از زحمات کلیه اعضاء این شورا در سال گذشته و تبریک اعیاد ماه رجب با اشاره به مصوبات هیات نمایندگان اتاق زنجان اظهار داشت:اتاق بازرگانی زنجان جهت کمک به شناساندن صنایع دستی استان، کلیه هزینه های شرکتهای فعال درحوزه  صنایع دستی استان  را در نمایشگاه های داخلی و خارجی تامین خواهد کرد.

از سوی دیگر این مقام مسئول با اشاره به اولین دستور جلسه این نشست مقوله حمل و نقل را در تجارت داخلی و برون مرزی بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد براساس مصوبات جلسات پیشین شورا در این نشست مشکلات حمل و نقل باری استان بررسی می شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان نیز در این جلسه گزارش مبسوطی در خصوص ناوگان حمل و نقل استان ارائه کرد بر اساس این گزارش هزینه حمل و نقل در استان زنجان هر چند از برخی از استانهای همجوار پائین ترمی باشد  اما بر اساس این آمار میانگین هزینه حمل و نقل در استان زنجان بالاتر از نرم کشوری است.

طبق این گزارش خاک معدنی، سیمان و سیلیس بیشترین کالاهای حمل شده از استان از طریق ناوگان حمل ونقل زمینی را به اختصاص داده اند.

همچنین سیستم نوبت دهی برای ارائه بار به رانندگان مورد انتقاد قرار گرفت که مقرر شد دست افشان گزارش مبسوطی در خصوص معایب برداشته شدن این سیستم  را در جلسات آتی ارائه نماید.

از سوی دیگر بیات مدیرعامل شرکت پارس سوئیچ در این جلسه با اشاره به کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و عدم توانایی بانکها در تامین این کسری خواستار همکاری بورس در زمینه افزایش سرمایه شرکتها و تامین نقدینگی از طریق تزریق سهام و ورود سهامداران جدید شد.

صفایی رئيس اتحادیه طلافروشان نیز در این نشست به ارائه مشکلات این صنف پرداخت. در حال حاضر ۲۰ واحد طلافروشی در شهر زنجان تعطیل و ۲۰ واحد دیگر نیز در شرف تعطیلی می باشد. وی فروش طلا به نرخ روز ، امنیت در خرید و فروشها و ارائه قیمتهای عادلانه توسط فروشندگان طلا در زنجان را از ویژگیهای این صنف دانست و گفت متاسفانه علی رغم وجود قانون مدون در خصوص عدم فروش محصولات قاچاق این قانون در سایر شهرها رعایت نشده و وجود تنوع محصولات باعث ایجاد جذابیت و سرازیر شدن خریداران به سمت سایر شهرها می گردد. که باید راهکار مناسب ، جهت این مشکل اتخاذ گردد  همچنین قانون مالیات بر ارزش افزوده و عدم لحاظ این ارقام در فاکتور مشتریان موجب کاهش سود این صنف گردیده است .رئیس اتاق زنجان پیشنهاد کرد به دلیل پایین بودن هزینه حمل و نقل توجه تولیدکنندگان طلا و جواهر بیشتر بر روی صادرات این محصولات و سایر نقره جات به کشورهای عربی و سایر کشورهای اروپایی در جهت توسعه صادرات صنایع دستی استان را نمود که این مهم همواره مورد حمایت اتاق بازرگانی نیز بوده است.

به عنوان آخرین سخنران این نشست استاندار زنجان با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص اجرای ماده ۲۵ قانون بهبود فضای کسب و کار،  تصویب این مصوبه را به نفع واحدهای تولیدی دانست و گفت براساس این مصوبه کلیه دستگاههای اجرائي استان که به ارائه خدمات به  واحدهای تولیدی استان مشغولند در صورت قطع این خدمات کلیه ضرر و زیان وارد شده به واحدهای تولیدی باید از طریق این دستگاهها جبران گردد از سوی دیگر دولت نیز در صورتی که اقدام به قطع خدمات در مواقع اضطراری نماید باید ضرر و زیان وارده به واحدهای تولیدی را متقبل گردد.

وی از رئيس اتاق بازرگانی خواست جهت تهیه قراردادهای تیپ  جهت اجرای این مصوبه  با دستگاههای مرتبط استانی جلساتی برگزار نماید تا روح قانون حفظ شود.

از سوی دیگر ایشان با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت دولت مجموعه برنامه های خود جهت اجرای سیاتهای کلی را بصورت پروژه های قابل  اجرای برای هر دستگاه تعیین نموده است.از اینرو به منظور تحقق سیاستها و برنامه های دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی ضروری است کارگروهی متشکل از اتاق بازرگانی، اتاق تعاون وسایر فعالان اقتصادی تشکیل گردد.

وی مخاطبان اصلی برنامه های اقتصاد مقاومتی را دستگاههای اجرایی و  بخش خصوصی  دانست و تاکید کرد با توجه به ظرفیتهای بخش خصوصی و نقش مهم این بخش در رونق و آبادانی امکان گسترش حجم حمل و نقل بین المللی استان امکان پذیر می باشد.

مهندس  انصاری در ادامه با اشاره به محدودیتهای کشت محصولات مختلف در کشور به سیاست دولت جهت کشت فراسرزمینی اشاره کرد و گفت دولت اهتمام ویژه ای جهت تامین زنجیره غذایی برای مردم دارد لذا تسهیلات ویژه ای برای کشت فراسرزمینی برای سال جدید در نظر گرفته شده که امیدواریم استان زنجان نیز بتواند از این تسهیلات انتفاع و بهره مناسب را کسب نماید.

منبع: اتاق زنجان 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید