Performancing Metrics

روند کاهشی فروش لومیاهای مایکروسافت همچنان ادامه دارد | اتاق خبر
کد خبر: 336053
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 23:34
مایکروسافت مایکروسافت به تازگی آمار درآمد سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی خود را منتشر کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت این شرکت درآمد و سود زیادی از تجارت تلفن همراه خود نداشته و فروش گوشی های هوشمند مایکروسافت نیز در این مدت با کاهش زیادی مواجه شده

اتاق خبر - هر کاربر و کارشناس فعال در زمینه‌ی فناوری به این نکته اذعان دارد که مایکروسافت در زمینه‌ی تجارت موبایل موفق نبوده است. طبق آمار منتشر شده توسط این شرکت در مورد درآمد سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶، درآمد بخش موبایل با کاهش ۴۶ درصدی مواجه بوده است. این آمار ضرر بزرگی برای این غول فناوری به حساب می‌آید.

روند کاهشی فروش لومیاهای مایکروسافت همچنان ادامه دارد

در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، حدود ۲.۳ میلیون دستگاه تلفن همراه لومیا به فروش رفته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌، کاهش ۷۳ درصدی داشته است. این کاهش فروش یک روند ادامه دار است و فروش بخش تلفن همراه در سه‌ماهه‌ی قبلی نیز با ۵۳ درصد کاهش مواجه بوده است.

البته درآمد مایکروسافت هنوز به قوت خود باقی است. این شرکت به طور کلی ۲۰.۵ میلیارد دلار درآمد داشته که سود خالص آن حدود ۳.۸ میلیارد بوده است. رشد قابل توجهی در بخش سرفیس مایکروسافت اتفاق افتاده و درآمد آن نسبت به سه‌ماهه‌ی قبلی ۱.۱ میلیارد دلار افزایش داشته است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۶۱ درصد افزایش داشته است. تمرکز اصلی این شرکت بر فروش دستگاه‌های سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک بوده است. البته آمار دقیقی از تعداد فروش این دستگاه‌ها منتشر نشده است. درآمد مایکروسافت از فروش نسخه‌های اصلی ویندوز به تولیدکنندگان کامپیوترها نیز با کاهش ۲ درصدی مواجه شده که نشان‌دهنده‌ی افول بازار کامپیوترهای خانگی است.

مایکروسافت درآمد زیادی را نیز در بخش‌های غیر ویندوزی داشته است. بخش‌هایی مانند آفیس، Azure و دیگر سرویس‌های ابری. درآمد آفیس در بخش تجاری رشد ۶ درصدی داشته و بخش کاربری این سرویس نیز افزایش درآمدی حدود ۷ درصد داشته است و بخش زیادی از این افزایش را مدیون ارائه‌ی سرویس آفیس ۳۶۵ است. سرویس آفیس ۳۶۵ به تنهایی رشد بالایی را تجربه کرده و حدود ۲۲.۲ میلیون ثبت نام اشتراک کاربر داشته است. سرویس ابری Azureنیز افزایش درآمدی بالغ بر ۱۲۰ درصد داشته است. کاربران سرویس ایکس‌باکس لایو نیز با ۲۶ درصد افزایش به ۴۶ میلیون کاربر فعال رسیده اند که می‌تواند درآمد خوبی را نصیب مایکروسافت کند.

با این حال با توجه به کمتر شدن تمرکز مایکروسافت بر روی بخش گوشی‌های هوشمند این افت فروش نیز قابل انتظار بود چرا که این شرکت گوشی‌های بسیار کمی را در این باز معرفی کرده است. البته ردموندی‌ها خود اعلام کرده بودند که در حال حاضر تمرکزشان روی بخش گوشی‌های هوشمند نیست.

در دوره‌ای که تجارت‌های مرتبط با کامپیوترهای خانگی دوران بسیار سختی را می‌گذرانند، تصمیم مدیر عامل مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا برای سرمایه‌گذاری بیشتر روی سرویس‌های ابری، این شرکت را به نوعی نجات داده و حیات طولانی‌تری برای آن رقم زده است. اما دیگر شرکت‌های فعال در تجارت کامپیوترهای خانگی مانند اینتل با مشکلاتی اساسی مواجه هستند تا آنجا که اینتل تصمیم گرفته است تا ۱۱ درصد از نیروی کار خود را به زودی تعدیل کند.

زومیت

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید