Performancing Metrics

سعودی ها آتش بس در یمن را نقض کردند | اتاق خبر
کد خبر: 336267
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 10:50
برای چهارمین روز متوالی:
جنگنده های عربستان برای چهارمین روز متوالی آتش بس اعلامی توسط یمنی ها را نقض کردند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، جنگنده - بمب افكن های عربستانی صبح امروز طی سه نوبت شهر حرض در استان حجه را بمباران و همچنان در آسمان این استان دیده می شوند.
مزدوران عربستانی با حمله توپخانه ای و راكتی به اطراف شهر حرض نیز بار دیگر آتش بس را نقض كردند.
جنگنده - بمب افكن های متجاوز عربستانی همچنین با حمله به شهر اللحیه در استان الحدیده و پرواز بر فراز آسمان چند شهر این استان آتش بس اعلام را نقض كردند.
مزدوران عربستانی نیز اقدام به حمله توپخانه ای به منطقه عسیلان در استان شبوه همزمان با پرواز جنگنده - بمب افكن های عربستانی بر فراز این شهر كردند.
هواپیماهای شناسایی و بمب افكن های متجاوز عربستانی صبح امروز نیز بر فراز آسمان استان های الجوف، صنعا و صعده یمن به پرواز درآمدند.
مذاكرات صلح یمن از روز پنج شنبه میان گروه های مختلف یمنی و نماینده دبیركل سازمان ملل در كویت برگزار شده و هم اكنون نیز ادامه دارد.
یكی از شروط نیروهای انصار الله و نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح برای شركت در مذاكرات صلح كویت، برقراری آتش بس بود كه در عین توافق میان طرف های یمنی و عربستانی، رژیم آل سعود همانند 3 بار توافق آتش بس قبلی آن را نقض كرده است.
عربستان با ائتلاف برخی كشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریكا از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرده تا«عبد ربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی كه امنیت شهرهای این كشور را تأمین می كنند، جلوگیری كند.
براثر این حملات، تاكنون هزاران یمنی از جمله زنان و كودكان شهید و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره گشته اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این كشور آسیب های جدی وارد شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید