Performancing Metrics

3 بانک روسی و ایرانی موانع پولی در مناسبات اقتصادی دو کشور را رفع می کنند | اتاق خبر
کد خبر: 336302
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 13:12
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران مطرح کرد:
حضور نمایندگان اینداستریال بانک از روسیه که یکی از قدرتمندترین بانک‌های این کشور است و دو بانک ایرانی خاورمیانه و توسعه تعاون در مذاکرات بیانگر جدیت دو طرف در رفع موانع بانکی و پولی در راستای توسعه مناسبات اقتصادی است.

اتاق خبر- حضور نمایندگان اینداستریال بانک از روسیه که یکی از قدرتمندترین بانک‌های این کشور است و دو بانک ایرانی خاورمیانه و توسعه تعاون در مذاکرات بیانگر جدیت دو طرف در رفع موانع بانکی و پولی در راستای توسعه مناسبات اقتصادی است.

رییس کمسیون کشاورزی اتاق تهران در کنفرانس توسعه روابط تجاری ایران و روسیه که به منظور اعلام ظرفیت های دو طرف در حوزه تبادلات صنایع غذایی و کشاورزی برگزار شده بود، درباره مزیت های همکاری اقتصادی دو کشور گفت: حضور نمایندگان اینداستریال بانک از روسیه که یکی از قدرتمندترین بانک‌های این کشور است و دو بانک ایرانی خاورمیانه و توسعه تعاون در مذاکرات بیانگر جدیت دو طرف در رفع موانع بانکی و پولی در راستای توسعه مناسبات اقتصادی است.

کاوه زرگران، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین عدم توسعه روابط بین المللی کشورها مشکلات پولی و بانکی است ادامه داد: نبود موانع پولی و بانکی به تسهیل روابط اقتصادی تجار و فعالان کشورها کمک کند. نقل و انتقالان ارزی عامل مهمی در گسترش روابط است.

زرگران با اشاره به توانمندی‌ها و زمینه‌های کاری مشترک ایران و روسیه، اطلاعات آماری از میزان تولید و نیازهای کشور در زمینه غلات، جزئیات مربوط به میزان سطح زیر کشت، نوسانات تولید و واردات محصولات کشاورزی و غذایی به ایران در طول یک دهه گذشته ارائه و تصریح کرد: سیاست‌های فعلی کشور در خصوص تولید و واردات گندم، ذرت و جو، وضعیت کارخانه‌های روغن‌کشی که دانه‌های روغنی از جمله دانه آفتابگردان و سویا مصرف می‌کنند، می‌تواند برنامه‌های تعیین شده در راستای تقویت این بخش را به نحو بهتری پیاده‌سازی کند.

زرگران با تاکید بر اینکه ظرفیت ذخیره گندم در پورت ماهاچ کالا در حدود ۶۰ هزارتن است که با احتساب انبارهای جانبی ظرفیت بیشتری دربرمی گیرد گفت: همچنین ابن بندر در حوزه صادرات الوار فعال است، ضمن اینکه منطقه آستاراخان در امر مراوادات بین دو کشور مهم و حساس است و رویکرد بخش خصوصی و دولتی دو کشور در توسعه مناسبات اقتصادی خلاصه می‌شود که در همین رابطه روسیه تلاش می‌کند امکانات و تاسیسات لازم را در آستارخان فراهم سازد به گونه‌ای که دو کشور تامین‌کننده کالاهای یکدیگر باشند.

منبع: اتاق تهران 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید