Performancing Metrics

کمک «موراکامی» به زلزله‌زدگان کشورش | اتاق خبر
کد خبر: 336364
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 17:15
«هاروکی موراکامی»، نویسنده مشهور، کمپینی تشکیل داده تا به زلزله‌زدگان حادثه اخیر ژاپن کمک کند.

اتاق خبر - در پی زلزله 7.3 ریشتری جنوب‌ غرب ژاپن در روز شانزدهم آوریل (28 فروردین‌ماه) و کشته و مجروح شدن تعدادی از مردم این کشور، «هاروکی موراکامی» مشهورترین نویسنده حال حاضر ژاپن، اعلام کرد برای کمک به قربانیان این حادثه کمک جمع می‌کند.

خالق رمان «1Q84» در این‌باره گفت: دلم می‌خواهد یک کار مفید کوچک انجام دهم. خیلی نگرانم. بر اثر زلزله 16 آوریل و پس‌لرزه‌های آن در شهر «کوماموتو»، بیش از 40 نفر جان خود را از دست دادند و حدود 1500 نفر مجروح شدند.

به گزارش فرانس تی‌وی، «موراکامی» پیش‌تر نیز نگرانی خود را درباره اتفاقات ناگواری که در دنیا رخ داده ابراز کرده بود؛ این داستان‌نویس سال 2013 در مقاله‌ای که برای «نیویورکر» نوشت به حمله تروریستی در جریان برگزاری ماراتن بوستون و کشته شدن سه تن و زخمی شدن 264 نفر پرداخته بود. پس از حادثه فوکوشیما، او طی سخنرانی خود در مراسم دریافت یک جایزه ادبی مخالفت خود با سلاح‌های هسته‌ای را اعلام کرد. نویسنده «جنگل نروژی» همچنین در سال 2014 از شورش دانشجویان هنگ‌کنگ دفاع کرد.

«موراکامی» در یکی از کتاب‌هایش که «پس از زلزله» نام دارد، به پیامدها و رخدادهای تلخ پس از این بلای طبیعی پرداخته است. این کتاب پس از زلزله سال 1995 در شهر کوبه ژاپن که منجر به کشته شدن 6400 نفر شد، به نگارش درآمد.

هاروکی موراکامی 67 ساله بیش‌تر کتاب‌هایش را به سبک سوررئال به نگارش درآورده‌ است و آثارش تاکنون به بیش از 50 زبان برگردانده شده‌اند. هر سال نام این نویسنده به عنوان یکی از نامزدهای نوبل ادبیات بر سر زبان‌ها می‌افتد، اما او هنوز موفق به کسب این افتخار نشده است. از معروف‌ترین کتاب‌های موراکامی که یکی از مطرح‌ترین نویسندگان معاصر است می‌توان به «کافکا در کرانه»، «جنگل نروژی»، «1Q84» و جدیدترین اثرش «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» اشاره کرد.

ایسنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید