Performancing Metrics

بازداشت ۳۹ بحرینی و۶۶ مورد شکنجه در هفته سوم ماه آوریل | اتاق خبر
کد خبر: 336490
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 23:16
تداوم اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه؛
کمیته حقوق بشر بحرین با انتشار گزارشی از بازداشت ۳۹ شهروند این کشور و همچنین ۶۶ مورد شکنجه و برخورد نامناسب از سوی نظامیان رژیم بحرین طی هفته سوم آوریل خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، کمیته حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نظامیان این کشور در هفته سوم آوریل اقدام به بازداشت و شکنجه بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان بحرینی کرده اند.

بر اساس این گزارش در این بیانیه تصریح شده است: در هفته سوم آوریل، ۳۹ شهروند به شکل ظالمانه دستگیر شده اند و همچنین ۶۶ نفر دیگر نیز مورد شکنجه و برخورد نامناسب قرار گرفته اند.

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: در این مدت که از ۱۵ تا ۲۲ آوریل را شامل می شود، مقامات امنیتی به ۴۶ خانه متعلق به شهروندان به صورت غیرقانونی هجوم برده اند و همچنین ۱۵ تظاهرات مسالمت آمیز را سرکوب کرده اند. از سوی دیگر دادگاه ها نیز احکامی ظالمانه را در حق ۱۶ شهروند صادر کرده اند که مجموع آن به ۱۳۰ سال می رسد.

در بخش دیگری از این بیانیه اعلام شده است که «شیخ محمد المنسی» عالم برجسته دینی که به اتهام اقامه نماز بدون کسب مجوز بازداشت شده است و فراخواندن ۲ تَن از رهبران سیاسی جمعیت الوفاق به نام «خلیل المرزوق» و «عبدالجلیل الخلیل» توسط وزارت کشور، نقض آزادی بیان و آزادی عقیده و همچنین آزادی سیاسی محسوب می شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید