Performancing Metrics

سرريز سد كمال صالح استان مركزي | اتاق خبر
کد خبر: 336872
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 03:58
مديرعامل شركت آب منطقه اي استان مركزي از سرريز سد كمال صالح خبر داد و گفت: بارشهاي بهاره باعث شده تا هم اكنون 110 ميليون مترمكعب آب در پشت ديواره اين سد ذخيره شود كه در پنج سال گذشته بي سابقه است.

اتاق خبر: نورالدين بازگير روز دوشنبه ، با تكميل شدن ظرفيت آب در سد كمال صالح حدود 4،5 متر مكعب آب از سد خارج و در رودخانه تيره جريان يافته است.
وي اظهار كرد: آب خروجي ناشي از سرريز سد كمال صالح پس از 17 كيلومتر فاصله در پشت سد 'مردش' لرستان قرار مي گيرد.
وي گفت: با بارش هاي بهاره ذخاير منابع زيرزميني افزايش يافته و روان آب ها، آبهاي سطحي، رودها و رودخانه هاي اين استان پرآب شده اند و دغدغه كمبود آب شرب در برخي شهرستان هاي استان رفع شده اما همچنان محور مديريت مصرف صرفه جويي و دوري از اسراف است.
مديرعامل شركت آب منطقه اي استان مركزي گفت:استان در يك دهه گذشته با خشكسالي هاي متعددي مواجه شده و شرايط نامناسب جوي باعث شده تا بسياري از رودخانه هاي استان شرايط مطلوبي نداشته باشند كه با بارندگي هاي اخير شرايط آبي آنها تغيير كرده است.
بازگير افزود: ميانگين بارندگي استان مركزي در سال زراعي جاري از ابتداي مهرماه 94 تاكنون 257 ميليمتر بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد و نسبت به ميانگين 30سال گذشته، هفت درصد رشد نشان مي دهد.
وي اظهار كرد: همچنين اكنون 29 ميليون مترمكعب آب در سد الغدير ساوه ذخيره شده است.
سد كمال صالح بر روي رودخانه تيره از سر شاخه‌هاي رود دز در 45 كيلومتري جنوب شازند و 74 كيلومتري جنوب غربي اراك واقع شده است كه با هدف تامين آب شرب و صنعت اراك و شازند ساخته شده است.
سد كمال صالح با توان ذخيره سازي 110 ميليون متر مكعب آب داراي 760 متر طول و 80 متر ارتفاع بوده و سطح درياچه آن 4٫6 كيلومتر مربع وسعت دارد.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید