Performancing Metrics

۴ درخواست سران شورای همکاری از «اوباما» | اتاق خبر
کد خبر: 336924
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 07:50
دبکا فایل طرح کرد:
سایت صهیونیستی دبکا فایل در گزارشی از ۴ خواسته کشورهای حاشیه خلیج فارس از واشنگتن در جریان دیدار اوباما از ریاض خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، منابع اطلاعاتی از شکست تلاش های اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای متقاعد کردن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در جریان دیدار هفته گذشته خود از ریاض در خصوص جلب حمایت این کشورها از سیاست های خاورمیانه ای وی خبر می دهند.

این سایت به نقل از منابع خود از انجام عملیات نظامی عربستان با کمک ترکیه ساعاتی قبل از نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری با اوباما خبر داد که بیانگر اختلافات این کشورها با سیاست منطقه ای اوباما است.

در ادامه این گزارش ادعا شده است که سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در دیدار با رئیس جمهور آمریکا چهار درخواست جدید وی در زمینه ایجاد رویکرد جدید مشترک در منطقه داشته اند.

درخواست اول آنها از اوباما تقویت مواضع سنی ها در عراق و میسر ساختن حضور سنی‌ها در دولت مرکزی عراق است. آن‌ها به اطلاع اوباما رسانده اند که سیاست وی در جلب حمایت «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اشتباه است. سران منطقه همچنین از جابجایی آتی عبادی با نخست وزیر حامی ایران در آینده نزدیک خبر دادند.

درخواست دوم آنها اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران به خاطر آزمایش موشک‌های بالستیک بوده است که اوباما با این درخواست آنها مخالفت نموده است.

درخواست سوم تقاضای خرید جنگنده های رادار گریز اف ۳۵ ساخت آمریکا از سوی عربستان سعودی و امارات متحده عربی بوده که با هدف مقابله با تهدید موشکی ایران صورت گرفته است که این درخواست هم مورد مخالفت اوباما قرار گرفته است.

چهارمین درخواست آنها عدم همکاری واشنگتن با روسیه و سازمان ملل متحد برای یافتن راه حل سیاسی در باره سوریه اعلام شده است و از اوباما خواسته شده است تا به جای همکاری با روسیه و سازمان ملل با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و ترکیه برای پایان بحران در سوریه  و سرنگونی «بشار اسد» همراهی کند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید