Performancing Metrics

اعتماد و دعوت به دوئل انتخاباتي | اتاق خبر
کد خبر: 337083
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 17:20
روزنامه اعتماد در شماره سه شنبه هفتم ارديبهشت در تيتر يك، نوشت: ديروز رسما اكبر تركان مشاور رييس‌جمهور اصولگراياني را كه از نگاه او با آن همه هزينه در تهران «پنجاهم» شدند به دوئل در انتخابات رياست‌جمهوري ٩٦ دعوت كرد تا با «حسن روحاني» رقابت كنند.

اتاق خبر - اين روزنامه با انتخاب عنوان اتهام مي‌زنند، مستند بدهند، مي نويسد: بازندگان هفتم اسفند براي مرحله دوم توپخانه‌هاي‌شان را به سوي دولت نشانه گرفته‌اند. اگر پيش از اين، برجام سوژه‌شان بود حالا با ادعاي جديدي پا به ميدان گذاشته‌اند.

غلامعلي حدادعادل، سرليست اصولگرايان تهران و نفر سي‌ويكم انتخابات هفتم اسفند دو ماه پس از انتخابات سكوت خود را با ادعايي عليه دولت شكست و با وجود اينكه صحت و سلامت انتخابات در دور اول مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گرفته است، گفت كه دولت در امر انتخابات دخالت مي‌كند.

ادعايي كه هنوز برايش مستندي ارايه نكرده است. قائم‌مقام وزارت كشور و سخنگوي اين وزارتخانه اما در گفت‌وگو با «اعتماد» مي‌گويد كه اصلا چنين مساله‌اي وجود نداشته و جز دو مورد گزارش در اين مورد كه مورد پيگيري قرار گرفته هيچ مساله‌اي به ما گزارش نشده است. حسينعلي اميري تاكيد دارد كه اگر آقايان مستنداتي دارند به ما و دستگاه‌هاي ذي‌ربط ارايه دهند تا مورد پيگيري قرار گيرد.
روزنامه اعتماد با درج عنوان دو چهره اصول گرا به كابينه روحاني اتهام وارد كردند كه در انتخابات دخالت مي كند، آورد: ديروز همزمان آيت‌الله موحدي‌كرماني و غلامعلي حدادعادل در موضع‌گيري‌هاي خود از آنچه «دخالت دولت» در انتخابات خوانده‌اند، ابراز نگراني كرده‌اند.

حدادعادل البته گفته كه براي اين نگراني «نمونه‌هاي متعددي» هم در جلسه شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان مطرح شده است. او ديروز بعد از اين جلسه كه به رياست آيت‌الله موحدي‌كرماني برگزار شده، در جمع خبرنگاران گفت: « در جلسه شوراي ائتلاف اصولگرايان اين اظهار نگراني از دخالت آشكار مسوولان دولتي در انتخابات مطرح شد و نمونه‌هاي متعددي ذكر شد و از اينكه برخي مسوولان بايد بي‌طرفي خود را در اجراي انتخابات نشان دهند، آشكارا گرايش خود را به يك جريان سياسي اعلام كرده و در مجامع مردم را به راي‌دادن به نامزد يك جريان خاص دعوت مي‌كنند و مسوولان استاني را تشويق مي‌كنند كه امكانات را در اختيار نامزدهاي خاصي بگذارند.»
اين روزنامه با انتشار عنوان بازگشت نيمه‌رسمي اصلاحات به حاكميت، نوشت: عباس عبدي، تحليلگر سياسي اصلاح‌طلب، ائتلاف با اعتدالگرايان را عين هويت اصلاح‌طلبانه مي‌داند و معتقد است با شكل‌گيري عوامل متعدد از جمله راي آقاي خاتمي در انتخابات سال ٩٠ اصلاح‌طلبان توانسته‌اند از طريق مسير خرداد ٩٢ و اسفند ٩٤ به صورت نيمه رسمي به حاكميت بازگردند. او البته اين را كافي نمي‌داند و حل سوءتفاهمات موجود ميان اصلاح‌طلبان و بخش‌هاي فوقاني هرم قدرت در ايران را محتاج گام‌هاي ديگري از هر دو طرف مي‌داند.
روزنامه اعتماد با بررسي عنوان تمدن اسلامي كشورگشايي نيست، مي نويسد: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر ديروز (دوشنبه) در ديدار اعضاي شوراي عالي مركز الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت، هدف انقلاب اسلامي را «تحقق تمدن اسلامي» خواندند و با اشاره به مباني غلط و ناكارآمدي الگوهاي توسعه جهاني و ضرورت ارايه الگوي جديد اسلامي- ايراني، «كار جهادي و انقلابي»، «استفاده از ظرفيت غني و قوي منابع اسلامي و حوزه‌هاي علميه»، «برخورداري از قوت علمي» و «گفتمان‌سازي» را از الزامات توليد و تدوين «الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت» برشمردند.

ايشان، گام نهايي در مراحل پنجگانه اهداف انقلاب اسلامي را تحقق «تمدن اسلامي» دانستند و خاطرنشان كردند: تمدن اسلامي، كشورگشايي نيست بلكه به معناي تاثير پذيرفتن فكري ملت‌ها از اسلام است.
اين روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «ترميم كابينه پاسخگويي به پيام هفتم اسفند» به قلم عبدالله ناصري فعال سياسي را منتشر كرد.
روزنامه اعتماد همچنين عنوان هاي «رييس قوه قضاييه: در برخورد با هنجارشكني‌ها نبايد مرتكب هنجارشكني شد»، «پشت‌پرده ‌ملاقات ظريف با دموكرات‌هاي امريكا» را در صفحه نخست به چاپ رساند و گفت و گوها و يادداشت هايي از «سارا شريعتي، جواد طوسي، محمدرضا آذرنيا، لوريس چكناواريان، محمدعلي ابطحي و حسن موسوي چلك» را انتشار داد.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید