Performancing Metrics

بازدید هیات اقتصادی چین از زیرساخت های بندری چابهار | اتاق خبر
کد خبر: 337117
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 19:39
تیم فنی شركت سرمایه گذاری CMI چین به منظور راه اندازی شهرك صنعتی چینی ها از زیرساخت های بندری و قسمت های مختلف منطقه آزاد در این شهرستان دیدن كرد.

اتاق خبر: معاون اقتصادی و عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار روز سه شنبه، این هیات اقتصادی برای انجام سفری سه روزه امروز وارد چابهار شد.
عبدالرحیم كردی افزود: تفاهم نامه ای در سفر اسفند ماه سال گذشته مدیران شركت سرمایه گذاری CMI چین برای ایجاد شهرك صنعتی منعقد و زمین آن جانمایی شد.
وی گفت: برای اختصاص دو قطعه زمین یكی به وسعت 240 هكتار و دیگری به مساحت 300 هكتار در محدوده منطقه آزاد چابهار توافق شده است و بزودی فعالیت آنان برای ایجاد شهرك صنعتی آغاز می شود.
وی بدون اشاره به صنایعی كه قرار است در این شهرك ها راه اندازی شوند، بیان كرد: چینی ها با احداث 20 مجموعه و صنایع وابسته به آن در این شهرك صنعتی استقرار پیدا می كنند.
وی ادامه داد: بندر چابهار همجوار با دریای عمان به اقیانوس هند متصل است و این ظرفیت سبب شده این منطقه به كانون توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل شود.
چابهار تنها بندر اقیانوسی كشور و سرزمین موج و مرجان با 13هزار و 161 كیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به دریای عمان(مكران) و از غرب به كنارك متصل است.
این شهرستان ساحلی در منطقه مكرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مركزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سكنه تشكیل شده است و تا زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان 645 كیلومتر فاصله دارد.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید