Performancing Metrics

روسیه مشتری فیلم محمدرسول‌الله(ص) شد | اتاق خبر
کد خبر: 337319
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 09:39
فیلم محمد رسول‌الله(ص) به کارگردانی مجید مجیدی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در سن‌پترزبورگ اکران می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، هم‌زمان با برگزاری «هفته فرهنگ اسلامی» از هشتم تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه در سن پترزبورگ، فیلم محمدرسول الله(ص) اکران می‌شود.


هفته فرهنگ اسلامی برای نخستین‌بار در تاریخ ۳۰۰ ساله شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود که به طور قطع، سنگ بنایی برای تداوم هر ساله آن خواهد بود.

«هفته فرهنگ اسلامی» به همت اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه، دانشگاه دولتی مسکو، دانشگاه دولتی شهر سن پترزبورگ، موزه دولتی ارمیتاژ، آکادمی علوم روسیه، انستیتوی اسلامی مسکو و دانشگاه بین‌المللی «جامعة المصطفی(ص) العالمیه» برگزار خواهد شد و وزارت علوم روسیه و شورای بین ادیان روسیه نیز در این برنامه نقش به سزایی دارند.

از این رو، با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و جامعه مفتیان روسیه، فیلم محمدرسول‌الله(ص) به کارگردانی مجید مجیدی، کارگردان کشورمان در افتتاحیه این هفته فرهنگی به نمایش درخواهد آمد.

نیکیتا میخالکوف، کارگردان و فعال فرهنگی روسیه در زمان اکران پیشین این فیلم در مسکو گفت: این فیلم به تمام مردم روسیه، اسلام واقعی را نشان می‌دهد.

مسابقه سراسری قرآن ویژه قاریان روس

در چارچوب این برنامه، مسابقه سراسری ویژه قاریان قرآن روسیه برگزار می‌شود. علاوه بر این، دو کنفرانس علمی بزرگ بین‌المللی با موضوع «گفت‌وگوهای فرهنگ و دین» و «دوره‌های دانش‌افزایی برای فعالان دینی» برگزار خواهد شد.

این برنامه در راستای تمهیدات پیش‌گیرانه از بروز افراطی‌گرایی دینی و مبارزه با ورود ایده‌های اسلامی بیگانه به فضای فدراسیون روسیه که حامل نفرت و تعصب است، اجرا می‌شود و در همین راستا فیلم ایرانی «محمدرسول‌الله(ص)» نیز برای نشان‌دادن اسلام واقعی به نمایش درمی‌آید.

بنابر اعلام این خبر، در موزه‌های اصلی شهر سن پترزبورگ نیز برنامه‌های بازدید و آشنایی با آثار هنر معاصر تاتارها و خطاطی عربی تدارک دیده شده و همچنین، ترانه‌های اقوام روس و موسیقی کلاسیک اپرا در سالن‌های کنسرت تئاتر ماریینسکی (مهم‌ترین سالن نمایش شهر) به اجرا در می‌آید.

در این برنامه، نمایندگان دولتی، سازمان‌های آموزشی خصوصی و دینی، مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی، اتحادیه‌های دینی و ارگان‌های اجرایی و خودمختار حضور خواهند داشت.

گفتنی است، «هفته فرهنگ اسلامی» در چارچوب دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به اجرای طرح تربیت کادر متخصص با دانش عمیق در حوزه تاریخ و فرهنگ اسلام برگزار می‌شود.

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید