Performancing Metrics

چالش جدی غرب در تفکیک معارضان از تروریست ها | اتاق خبر
کد خبر: 337343
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 10:36
در دیدار معاون ظریف با نماینده ویژه چین مطرح شد:
با وارد شدن به پنجمین سال بحران در سوریه، همچنان وضعیت نامعلوم در عرصه تحولات این کشور، موجب پیچیده تر شدن معادلات در جنگ داخلی سوریه شده است.

با وارد شدن به پنجمین سال بحران در سوریه، همچنان وضعیت نامعلوم در عرصه تحولات این کشور، موجب پیچیده تر شدن معادلات در جنگ داخلی سوریه شده است. از ورود و خروج نیروهای روسیه، تا طرح آتش بسی که همچنان ناپایدار جلوه می کند، به همراه مذاکرات سوری- سوری که کور سوی امیدی را به حل سیاسی بحران این کشور نوید می دهد، همگی حاکی از غیر قابل پیش بینی بودن روند آتی حوادث این کشور است. 

در این میان نقش ایران و چین به عنوان دو بازیگر تاثیرگذار در عرصه تحولات منطقه ای و بین المللی، با ورود شیه شیائویان نماینده ویژه چین در امور سوریه به ایران به عنوان دیپلماتی با سابقه، حاکی از اجرایی شدن راهبرد جدید چین در منطقه خاورمیانه است.

نباید دولت های خارجی در امور سوریه دخالت کنند

به گزارش اتاق خبر، شیائویان روز گذشته در دیدار با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی- آفریقایی وزارت خارجه، بر موضع چین مبنی بر یافتن راه حل سیاسی و انتظار برای به ثمر رسیدن مذاکرات تاکید کرد. وی تعیین چشم انداز آتی تحولات سوریه و انتخاب رییس جمهوری این کشور را منوط به خواست و اراده مردم سوریه دانسته و اظهار داشت:نباید به هیچ دولت خارجی اجازه دخالت در امور داخلی سوریه را داد.

اقدام جدی جهانی در مبارزه با تروریسم صورت نمی گیرد

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با تاکید بر ارتباط نزدیک گروه های معارض دولت با تروریست ها، اظهار داشت که خود آمریکایی ها نیز اعتراف کرده اند که تفکیک گروه های تروریستی با معارضین کاری دشوار است. وی افزود: توافقی كه در نشست گروه بین المللی حمایت از سوریه صورت گرفت این بود كه به موازات مذاكرات سیاسی، مبارزه با تروریسم نیز به طور جدی در دستور كار قرار گیرد اما متاسفانه شاهدیم كه اقدام جدی جهانی در مبارزه با تروریسم صورت نمی گیرد.
در پایان این دیدار دو طرف تصریح كردند: اقدام در جهت نقض آتش بس به هیچ روی پذیرفتنی نبوده و تصمیم مردم سوریه در مورد آینده این کشورتنها ملاك مشروع منطبق بر حقوق بین الملل است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید