Performancing Metrics

توسعه طلبي خطرناك واشنگتن | اتاق خبر
کد خبر: 337438
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 16:59
نيويورك تايمز: اعزام 250 نظامي آمريكا به سوريه؛
روزنامه «نيويورك تايمز» اعزام 250 نظامي ديگر آمريكا به سوريه را «بدون مجوز قانوني از سوي هيچ نهادي» و «توسعه طلبي خطرناك نظامي» خواند و گفت كه اين حضور نظامي، خطرات جدي دارد و پرسش هاي بي پاسخ بسياري را مطرح مي كند.

اتاق خبر - اين روزنامه آمريكايي در تحليلي نوشت: 'باراك اوباما ' رئيس جمهوري آمريكا اعلام كرد كه تعداد نظاميان آمريكايي در سوريه را به ميزان 250 نفر افزايش مي دهد و آن را از 50 'نيروي عملياتهاي ويژه' كنوني به 300 نفر مي رساند؛ صد البته كه اين تعداد با رقم 180 هزار سرباز آمريكايي كه از سال 2009 كه اوباما روي كار آمده درعراق و افغانستان جنگيده اند، هرگز قابل مقايسه نيست.

نيويورك تايمز افزود: اما به هر تقدير جاي نگراني است. اين افزايش نيرو يعني افزايش سطح درگير بودن آمريكا در جنگ سوريه .
اين رسانه آمريكايي تصريح كرد: ««اوباما خبر اين تصميم گيري خود را روز دوشنبه در اجلاسي در 'هانوفر' (آلمان) در حضور سران چند كشور اروپايي اعلام كرد و گفت كه هدف از اين تصميم گيري، سرمايه گذاري بر روي موفقيت هاي ميداني است كه آمريكا و سوريه درمبارزه با 'داعش' در مناطق كليدي جنگ سوريه بدست آورده اند .
وي تصريح كرد كه نيروهاي آمريكايي در سوريه منحصرا در كار آموزش و ياري رساني به نيروهاي محلي فعاليت خواهند داشت و هرگز در بعد ميداني، جنگ را هدايت نخواهند كرد.»»
نيويورك تايمز تصريح كرد: اوباما مي گويد نظاميان آمريكايي، جنگ سوريه را هدايت نخواهند كرد؛ اما واقعيت مسلم اين است كه به هر تقدير اين نيروها درگير عمليات هاي نظامي خواهند بود در حالي كه مجوز قانوني كنگره را براي حضور در اين عمليات جنگي ندارند.
اين روزنامه آمريكايي نوشت: بر خلاف نيروهاي آمريكايي در عراق كه به درخواست دولت عراق در اين كشور حضور دارند، نظاميان آمريكايي در سوريه در خاك كشوري ديگر مي جنگند بدون آنكه مجوز قانوني از سوي هيچ نهادي داشته باشند.
نيويورك تايمز نوشت: اوباما مي گويد كه اين نيروها در سوريه نيروهاي محلي را آموزش خواهند داد. اما مبارزان كرد سوريه ثابت كرده اند كه كاملا قادرند سرزمين هايي را از تصرف داعش اعاده كنند واين درحاليست كه آمريكا هنوز هم براي آزاد سازي شهر 'رقه' پايتخت خودخوانده داعش به دنبال يك سري مبارز از نيروهاي اپوزيسيون عرب مي گردد.
اين روزنامه ادامه داد: از همان بدو امر مشخص بود كه بهترين راه براي شكست دادن داعش، خاتمه دادن به جنگ داخلي سوريه است كه ميان 'بشار اسد ' با نيروهاي اپوزيسيون جاري است. تنها در آن صورت است كه تمام طرف هاي درگير جنگ مي توانند بنشينند و سر فرصت تمام اهتمامشان را روي مبارزه با داعش متمركز كنند.
نيويورك تايمز اضافه كرد: «اوباما در ديدار با سران اروپايي در آلمان داعش را ' فوري ترين تهديد عليه كشورهاي غرب' خوانده بود.
در بعد ميداني هم متاسفانه آتش بس يك ماهه ميان رژيم اسد با نيروهاي اپوزيسيون كه نويد بخش به نظر مي رسيد، در حال از هم پاشيدن است و بالطبع همه اميدها براي از سرگيري مذاكرات براي يافتن يك راه حل سياسي هم تباه مي شود.»
اين روزنامه آمريكايي در ادامه اين تحليل نوشت: «روسيه هم كه از حاميان اسد است، در ميداني ديگر شريك فرضي در اعمال آتش بس و شريك مذاكرات براي يافتن يك راه حل سياسي براي جنگ سوريه است. روسيه توپخانه سنگين خود را در خارج از شهر كليدي ' حلب' آرايش داده و بازهم ترديدها را برانگيخته است كه واقعا نيات حقيقي مسكو از درگير شدن در جنگ سوريه و ميزان تعهدش به صلح پايدار تا چه حد است.»
نيويورك تايمز ادامه داد: اوباما در آلمان خواستار وحدت اروپا شد و از اروپا و ناتو خواست همكاري بيشتري با آمريكا در حملات هوايي , آموزش و كمك هاي اقتصادي به عراق داشته باشند. همانطور كه اوباما هم بر آن صحه گذاشت؛ شكست دادن داعش نيازمند يك نيروي واكنش سريع چند جانبه اروپا در زمينه هاي تبادل گسترده اطلاعاتي و همكاري اطلاعاتي اروپا است.
اين رسانه آمريكايي اضافه كرد: اوباما به موازات حملات هوايي، در مبارزه با داعش وارد يك مبارزه سايبري عليه شبكه آن لاين اين گروه نيز شده است .
نيويورك تايمز در پايان نوشت: «به هر تقدير، تقويت حضور نظامي آمريكا در سوريه داراي خطرات جدي است و پرسش هاي بي پاسخ فراواني را طرح مي كند. واقعا نيروهاي بيشتر آمريكا در خاك سوريه چه معنايي براي درگير بودن واشنگتن در آينده دمشق مي تواند داشته باشد؟ بالاخره جنگ سوريه كي و چگونه تمام خواهد شد؟»

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید