Performancing Metrics

از سرگیری دور دوم مذاکرات صلح سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 337471
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 19:03
وزیر خارجه روسیه خبر داد:
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که دور دوم مذاکرات صلح سوریه که مرحله اول آن امروز در ژنو پایان یافت، دهم مه(21 اردیبهشت) از سر گرفته می‌شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، دور اول مذاکرات صلح سوریه که با میانجی‌گری سازمان ملل و حضور تعدادی از گروه‌های مخالف سوری و هیاتی از دمشق به شکل غیر مستقیم در ژنو برگزار شد، امروز به کار خود پایان داد و قرار است استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در پرونده سوریه امروز گزارش خود را درباره این مذاکرات به شورای امنیت ارائه کند.

پیشتر اعلام شده بود که مذاکرات صلح سوریه که به ژنو 3 معروف است، شش ماه و در غالب سه مرحله انجام خواهد شد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که دور دوم این مذاکرات از 10 مه آغاز می‌شود که پیش بینی می‌شود در آن مساله دولت انتقالی بیش از دیگر مسائل در کانون توجه شرکت کنندگان در نشست باشد.

دور اول مذاکرات ژنو آن گونه که جامعه جهانی انتظار داشت دستاورد چندانی در بر نداشت و دلیل آن هم اختلاف میان مخالفان مورد حمایت عربستان و دولت سوریه درباره جدول کاری مذاکرات بود.

دولت سوریه خواهان حل و فصل مسائلی چون تروریسم و مبارزه با گروه‌های تروریستی به عنوان اولویت قابل بحث در مذاکرات ژنو بود اما مخالفان سوری روی کار آمدن دولت انتقالی را اولویت خود می‌دانستند که همین امر باعث شد مخالفان از مذاکرات خارج شوند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید