Performancing Metrics

مدارس خیریار در اردبیل نهادینه شود | اتاق خبر
کد خبر: 338187
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1395 - 19:53
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: با توجه به نیاز مالی اغلب مدارس جهت بهبود خدمات آموزشی ضروری است مفهوم مدارس خیریار در این استان نهادینه شود.

به گزارش اتاق خبر، احمد ناصری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در حال حاضر مشارکت خیرین در ساخت مدرسه قابل‌توجه است و اگر خیرین نبودند در خود استان با کمبود شدید فضاهای آموزشی مواجه بودیم.

وی افزود: در کنار ساخت مدرسه نیاز امروز ما حمایت بخشی از هزینه‌های تجهیز و نگه‌داری و خدمات آموزشی مدارس است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با تأکید به اینکه سرانه مدارس رقم پایینی بوده و اعتبارات آموزش‌وپرورش محدود است، اضافه کرد: انتظار داریم خیرین در هزینه‌های مدارس ما را یاری کنند.

ناصری بابیان اینکه برخی خیرین در این حوزه ورود داشته و به عنوان مثال در تأمین هزینه‌های تحصیل یا تجهیز مدارس اقداماتی دارند، اضافه کرد: انتظار می‌رود مشارکت‌ها افزایش یابد.

وی بابیان اینکه جلب خیرین یاور مدارس در برنامه‌های تدبیر، توسعه و تعالی آموزش‌وپرورش دنبال خواهد شد، تصریح کرد: در بخش جلب مشارکت‌های عمومی در نظر داریم این مهم را محقق سازیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان جلب مشارکت عمومی را محدود به مشارکت مالی ندانست و تأکید کرد: در واقع آموزش‌وپرورش به دنبال ایجاد حساسیت در سطوح مختلف جامعه برای مشارکت در اداره مدارس است.

ناصری معتقد است مشارکت در برنامه‌های آموزشی مدارس می‌تواند در حوزه‌ها و شکل‌های مختلف باشد و این‌طور نیست که صرفاً مشارکت، در مشارکت مالی و مادی محدود شود.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید