Performancing Metrics

دودانگه:منابع صندوق توسعه برای جبران کسری بودجه نیست | اتاق خبر
کد خبر: 33833
تاریخ انتشار: 8 آذر 1391 - 11:10

 

 

عضو هیات عامل صندوق توسعه با اشاره به این‌که اساس‌نامه صندوق توسعه منشور آن است و صندوق براساس آن عمل می‌کند، گفت: منابع صندوق توسعه به هیچ وجه برای جبران کسری بودجه به کار گرفته نمی‌شود.

محمود دودانگه ایسنا، درباره جبران کاهش درآمدهای نفتی در بودجه سال 92 از محل منابع صندوق توسعه ملی، تصریح کرد: طبق اساس‌نامه صندوق توسعه ملی، منابع این صندوق فقط به صورت تسهیلات به بخش خصوصی، تعاونی و عمومی غیر دولتی داده می‌شود و به هیچ وجه در جای دیگری صرف نمی‌شود.

وی تاکید کرد: وظیفه صندوق توسعه این است که پشتیبان اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری این بخش‌ها باشد.

عضو هیات عامل صندوق توسعه با اشاره به این که منابع صندوق توسعه به هیچ وجه برای جبران کسری بودجه به کار گرفته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: صندوق توسعه طبق مفاد اساس‌نامه عمل می‌کند.

دودانگه همچنین درباره مصوبه مجلس مبنی بر منبع اختصاص منابع صندوق توسعه به یارانه نقدی گفت: تاکنون منابع صندوق توسعه برای پرداخت یارانه نقدی صرف نشده است و اساسا دلیل این مباحثی که مطرح می‌شود را نمی‌دانم.

بر این اساس طی روزهای گذشته یکی از رسانه‌ها خبری را منشتر کرده بود که براساس آن بهروز مرادی – معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفته بود کاهش 4.5 درصدی درآمدهای نفتی حاصل از صادرات در بودجه سال 92 را می‌توان از محل منابع صندوق توسعه ملی جبران کرد.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید