Performancing Metrics

ناگفته‌های ابرماراتن کویری ایران | اتاق خبر
کد خبر: 338352
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 - 06:09
ابرماراتن کویری ایران درحالی دو روز دیگر در گرم‌ترین نقطه زمین آغاز می‌شود که قرار است سریع‌ترین دوندگان ماراتن‌های جهانی در آن حضور داشته باشند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اولترا ماراتن با عنوان «راه ابریشم ایران» قرار است از دوم تا نهم ماه می برابر با 13 تا 20 اردیبهشت ماه در کویر لوت و حاشیه شهداد در استان کرمان با حضور دوندگانی از 10 کشور جهان برگزار شود.

تعداد دوندگان اولترا ماراتن محدود است، 43 دونده از کشورهای ایران، ایتالیا، کانادا، انگلستان، آلمان، اتریش، نروژ، مراکش، هند و لبنان در این رویداد جهانی حضور یافته‌اند که شرکت کنندگان خارجی اواخر هفته گذشته وارد کرمان شدند و برنامه خود را از روز دوشنبه، 13 اردیبهشت (دوم می) ماه آغاز خواهند کرد.

طبق جدول، بیشترین شرکت‌کنندگان در این ابرماراتن کویری از ایران است و نمایندگان انگلیس و کانادا نیز خانم هستند. در این ماراتن پنج دونده خانم از کشورهای ایران، ایتالیا، کانادا و انگلستان حضور دارند.

افشین عزیزی، مجری ایرانی این ماراتن از حضور «محمد انسال» و «رشید المرابیتی» قهرمانان چندین دوره جهان و سریع‌ترین دوندگان ابرماراتن‌های جهان در اولترا ماراتن راه ابریشم به ایسنا خبر داد و به حضور یک دونده نابینا از کشور ایتالیا در این مسابقه نیز اشاره کرد و گفت: این دونده به همراه سایر دوندگان، مسیر 250 کیلومتری را خواهد دوید.

به گفته او، دوندگان در این مدت به رقابتی خواهند پرداخت که هیچ جایزه مادی برای آنها ندارد و تنها سبب ساخت و استحکام توانایی روحی و ابعاد انسانی آنها و به همراه بردن یادگاری از ایران خواهد شد.

اولتراماراتن قوانین خاصی دارد؛ هیچ نوع تکنولوژی همراه شرکت‌کنندگان نباید باشد، لازم نیست آنها حتما حرفه‌ای باشند، فقط باید بتوانند یک کوله‌پشتی پنج، شش کیلویی را به‌مدت یک هفته با خود حمل کنند، با آن راه بروند، بدوند و زندگی کنند. در طول مسیر ذره‌ای به مواد غذایی که از ابتدا همراه آورده‌اند اضافه نخواهد شد، فقط استفاده از آب به هر میزان، آزاد است.

ابر ماراتن کویری ایران در دو سطح پیشرفته و سبک در دو مسافت 250 و 150 کیلومتر برگزار می‌شود که هر کدام در شش مرحله طی خواهد شد. ماراتن از ساعت 8:30 صبح هر روز آغاز و در ساعت 15 تمام می‌شود. دوندگانی که 250 کیلومتر را طی خواهند کرد در هر مرحله مسافتی بین 35 تا 40 کیلومتر را می‌دوند. طولانی‌ترین مسیر آنها 70 کیلومتر در روز خواهد بود. در بخش سبک‌تر، روزانه 20 تا 30 کیلومتر طی خواهد شد که طولانی‌ترین مسافت این بخش 40 کیلومتر خواهد بود.

نمایندگانی از شبکه‌های تلویزیونی «رای» و «اسکای اسپورت» ایتالیا، خبرگزاری آنسا ایتالیا و روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف جهانی این رویداد را پوشش خواهند داد.

اولتراماراتن راه ابریشم ایران با شعار «با ما در گرم‌ترین نقطه‌ی جهان بدوید» درحالی برگزار می شود که پرونده کویر لوت برای وارد شدن به فهرست آثار طبیعی جهان روی میز یونسکو است و بزودی بررسی نهایی آن صورت خواهد گرفت.

کرمان که سال‌ها برای بسیاری از کشورهای اروپایی جزو محدوده قرمز و در خطر به حساب می‌آمد، اکنون با برگزاری این رویداد چهره دیگری را از خود به جهان نشان خواهد داد. مجریان ایرانی این رویداد امیدوارند با برگزاری این اولترا ماراتن که چهره‌های شاخص جهانی در آن حضور دارند، گردشگران بیشتری جذب منطقه شرق ایران شوند.

 

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید