Performancing Metrics

موگرینی خواستار رعایت آتش بس در سوریه از سوی تمامی طرف های درگیر شد | اتاق خبر
کد خبر: 338378
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 - 09:17
'فدریكا موگرینی' مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه ای ضمن دعوت به ادامه رعایت آتش بس از سوی طرف های درگیر در سوریه تصریح كرد: نقض آتش بس روند صلح در این كشور را به تاخیر می اندازد

اتاق خبر - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه كه روز شنبه منتشر شد گفت: بر اساس آنچه 'دی میستورا'، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه گفته است: افزایش خشونت ها و اقداماتی كه سبب تحت الشعاع قرار دادن «توقف اقدامات خصمانه» صورت گرفته است، گفت وگو های صلح را به خطر انداخته است.

وی با بیان اینكه «بار دیگر مردم سوریه از ترس جانشان، در وحشت زندگی می كنند» خاطر نشان ساخت: بازگشت به جنگ هیچ دستاوردی را جز گرفتن جان انسان های بیشتر نداشته و روند مذاكرات را كه تنها راه بازگشت صلح به مردم سوریه است، به تاخیر می اندازد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «توقف اقدامات خصمانه» لازمه ایجاد فضای گفت وگو و دسترسی كامل، پایدار و آزادانه برای ارائه كمك های بشر دوستانه در سوریه است.
وی همچنین ادامه داد: تعهد طرف ها به «توقف اقدامات خصمانه» لازم است تا روند اعتماد سازی كه از سوی شورای امنیت سازمان ملل مورد توافق قرار گرفت اجرا شده به ویژه اینكه تمام زندانیان آزاد شوند.
موگرینی تصریح كرد: باید بر تمام طرف ها فشار آورد تا به «توقف اقدامات خصمانه» احترام گذاشته، گفت و گو ها را با حسن نیت آغاز و اظهارات فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه را به منظور تسهیل توافق میان احزاب سوری به اجرا گذارند.
وی خاطر نشان ساخت: ما از یك فرصت استثنایی برخوردار هستیم كه نباید آن را از دست بدهیم.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید