Performancing Metrics

دولت آمریکا مسئولیت سرقت اموال ایران را باید برعهده بگیرد | اتاق خبر
کد خبر: 338557
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 12:38
جابرانصاری با اشاره به حکم غیرقانونی یک دادگاه آمریکایی:

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی اتاق خبر در وزارت خارجه، حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه در جلسه هفتگی خود با رسانه های داخلی و خارجی با اشاره به سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران که همراه با یک هیئت بزرگ سیاسی، اقتصادی و صاحبان صنایع به کشور انجام شده است اعلام داشت که در راستای تحکیم مناسبات دو جانبه ایشان امروز علاوه بر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه با رهبر معظم انقلاب نیز دیدار خواهند داشت.

وی در ادامه ی صحبتهای خود با اشاره به موضوع توقیف غیرقانونی اموال ایران توسط یک دادگاه آمریکایی از اقدامات مقتضی وزارت خارجه خبر داد و تاکید کرد: این اقدام غیر قانونی ناقض اصول و مبانی اساسی حقوق بین الملل است و دولت آمریکا باید مسئولیت این سرقت را بر عهده بگیرد.

وی با اشاره به اقداماتی که تاکنون توسط دولت ایران در این زمینه و پیگیری این زمینه انجام شده است، گفت: هم اکنون کارگروهی به ریاست علی طیب نیا در هیات دولت شکل گرفته است  و این امر در دست بررسی است.

همچنین دکتر ظریف طی تنظیم نامه ای حقوقی بر مبنای مستندات و استدلال های حقوقی به دبیر کل سازمان ملل متحد و از سازمان ملل رسیدگی به این موضوع را خواستار شده اند.

همچنین و در این راستا سفیر سوئیس نیز فراخوانده شده است و مراتب اعتراض رسمی ایران به وی ابلاغ شد. که این مقام سوئیسی قول داده است تا این نامه را به مقامات آمریکایی ارسال کند.

وزارت امور خارجه نیز در این راستا اقدامات اولیه برای مستندسازی خواست ایران را فراهم نموده است و این قضیه را پیگیری می کند.

در مورد وضعیت سوریه و وضعیت وخیمی که در حلب در جریان است و همچنین ملاقات وزیر امور خارجه آمریکا و وزیر خارجه اردن در این رابطه داشته اند، جابری انصاری تاکید کرد: که بارها اعلام کرده ایم که استمرار بحران سوریه سبب ساز ایجاد یک فاجعه انسانی است و همه ی طرفها باید در حل و فصل این بحران کوشش کنند.

در طول مدتی که این بحران برقرار بوده است گروههای مسلح که ادعای آزادی سوریه را دارند اختلافات سیاسی خود را با روشهای تروریستی اعلام کرده اند و بطور مکرر اقدام به نقض اصول انسانی نموده اند.

جمهوری اسلامی ایران استمرار این بحران را منجر به ادامه ابعاد فاجعه انسانی می داند و آشکارا اعلام کرده است که تمامی تلاشهای خود را برای جلوگیری از استمرار این بحران و حل و فصل سیاسی درگیری ها در سوریه اعلام کرده است.

در مورد تحولات سیاسی اخیر عراق نیز وی افزود: ایران تمامی طرف های سیاسی را دعوت به آرامش می کند و حفاظت از دستاوردهای سیاسی در عراق و ضرورت حاکمیت قانون در زمینه توسعه و تحکیم وفاق ملی توسط گروههای سیاسی، مقامات و مراجع تقلید در دستور کار قرار بگیرد.

جابر انصاری در  خصوص گمانه زنی هایی که در مورد مذاکرات مقامات ایرانی و کانادایی نسبت به برقراری رابطه صورت گرفته است، افزود: کانادایی های به طور یک جانبه و غیر منطقی  این لغو ارتباط و بستن سفارت را انجام داده اند. حال با روی کار آمدن دولت جدید و با توجه به فضای ایجاد شده در دوران پسا برجام گفتگوهایی در این زمینه صورت گرفته است که در سفر اخیر وزیر امور خارجه به نیویورک در این زمینه رایزنی و تبادل نظر انجام شده است.

خبر در حال بروزرسانی است ...

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید