Performancing Metrics

تعمیر گرم کوره برای نخستین بار در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 338589
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 - 22:41
یک مقام مسئول در بنیاد مستضعفان با اشاره به انجام تعمیر گرم کوره برای نخستین بار در کشور، گفت: اجرای این روش ۴ میلیارد تومان صرفه جویی به همراه داشت.

اتاق خبر: مجید ضیایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به‌طور متوسط کوره‌های ذوب هر ۷ تا ۸ سال باید تعمیرات اساسی شود که روش معمول برای این کار این است که کوره را خاموش می‌کنند، گفت: در این روش قسمتی که نیازمند تعمیر است، تخریب شده و دوباره بازسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعمیرات کوره بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ روز زمان می‌برد، اظهار داشت: روش سرد علاوه بر تحمیل هزینه‌های بالا، زمان تولید را هم از بین میبرد بنابراین زیان های زیادی را به کارخانه تولیدی وارد می کند.

این مقام مسئول بنیاد مستضعفان با اعلام اینکه برای نخستین بار در کشور تعمیر گرم کوره را انجام دادیم، گفت: با همکاری یک شرکت پرتغالی توانستیم با این روش، بدون توقف خط تولید، تعمیرات اساسی را در کوره در یک زمان ۱۷ روزه عملیاتی کنیم که این اقدام، صرفه جویی ۴ میلیارد تومانی به همراه داشت.

مدیرعامل شرکت شیشه مینا ادامه داد: یکی از اهداف ما در همکاری با پرتغالی‌ها انتقال دانش روش تعمیر گرم بود که در صورت تامین تجهیزات مورد نیاز متخصصان ایرانی می‌توانند تعمیر گرم انواع کوره (برای سایر صنایع) را بدون نیاز به خارجی‌ها انجام دهند.

ضیائی با اشاره به صادرات تولیدات این کارخانه، گفت: سال گذشته ۲۰ درصد از محصولات بازار را صادر کردیم و امسال قصد داریم این میزان را به ۳۰ درصد افزایش دهیم. در حال حاضر به کشورهای عراق و افغانستان صادرات داریم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید